De fantastiska Baker Boys

Originaltitel: The Fabulous Baker Boys
Regissör:Steven Kloves
Utgivningsår:1989

Om De fantastiska Baker Boys:

En historia om pianistbröderna Frank och Jack Baker. Otaliga är barerna där de spelat, men när man en dag vill betala dem för att inte spela måste något hända.

Titel: Jersey Boys
Originaltitel: Quiz Show
Regissör: Robert Redford
År: 1994
Quiz Show

Jeff Bridges, Beau Bridges, Michelle Pfeiffer, Ellie Raab, Xander Berkeley, Dakin Matthews, Ken Lerner, Albert Hall, Gregory Itzin, Jennifer Tilly

Steven Kloves

Drama

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om De fantastiska Baker Boys  (0 diskussioner)
Kommentarer om De fantastiska Baker Boys (26 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
En musikfilm från 1989 i mono !!! Hade det varit 1939 skulle man väl ha förståelse. Inte så livat det här men Michelle Pfeiffer glimmar som vanligt. Inte visste jag att hon var en så bra sångerska. Bra fotoarbete.
Krille80 (Anmäl)   4/11 2014
Glatt överraskad måste jag säga att jag blev över den här filmen. En trevlig historia om de pianospelande bröderna som för en trist tillvaro spelandes i hotellobbyer för måttligt intresserade gäster. Tills de beslutar sig för att tillföra en sångerska i Michelle Pfeiffer.
Albion (Anmäl)   29/9 2014
Omtitt efter åtskilliga år. Jag gillar denna fortfarande väldigt mycket. Skön atmosfär och den sunkiga stämningen gör sig bra. Gillar slutet på filmen också. Betyget blir en 4;a denna gång.
DV_86 (Anmäl)   11/9 2013
Ibland är det en trea, ibland en fyra. I många stunder är filmen ganska seg och inget speciellt händer. Bra skådespelarinsatser av alla tre och kemin är stundtals fantastisk. Men segheten finns där hela tiden och det finns ingen riktig wow-känsla. Jag älskar filmer som handlar om band och artister. Det är en trevlig film med bra musik, men det blir inte mer än 3/5, trots att det är Jeff Bridges
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De fantastiska Baker Boys