De hängdas revansch

Originaltitel: Una Ragione per vivere e una per morire
Regissör:Tonino Valerii
Utgivningsår:1972

Om De hängdas revansch:

En överste från nordstatsarmén, W. Pembroke, tvingas evakuera Fort Holman och stämplas genast som förrädare. En blodtörstig och maktgalen sydstatsmajor vid namn F. Ward bär skulden till denna tragedi. Överste Pembroke törstar efter hämnd på Ward, men han kan inte återerövra Fort Holman ensam. Lösningen blev 12 dödsdömda mördare och annat avskum. De hade den svarta luvan på sig när de fick välja: "Antingen hjälper ni Pembroke, eller så går avrättningen av stapeln".

James Coburn, Telly Savalas, Bud Spencer, José Sánchez, Ugo Fangareggi, Robert Burton, Georges Géret, Reinhard Kolldehoff, José Suárez, Benito Stefanelli, Adolfo Lastretti

Rafael Azcona, Ernesto Gastaldi

Western

A Reason to Live, a Reason to DieMassacre at Fort Holman

Spanien, Italien, Frankrike, Västtyskland
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om De hängdas revansch  (0 diskussioner)
Kommentarer om De hängdas revansch (6 st)
Gordyal (Anmäl)   10/3 2018
Nästan mer krigsäventyr än western. På det hela taget känns den som fattigmansversionen av Tolv fördömda män. Helt okej, rätt så underhållande. (6/15)
JoeL431 (Anmäl)   14/10 2012
Tråkigt att det var så mycket insprängd Spencer/Hill-humor när filmens action vägde så tungt.
Semiramis (Anmäl)   10/5 2012
Inte särskilt intressant, relativt meningslös. Svag trea.
jimmy ringo (Anmäl)   12/10 2009
Inte så pjäkig spaghetti-western. Savalas och Coburn är bra.
FabianBom (Anmäl)   24/10 2008
Klassisk Spaghetti Western, som bjuds på bra underhållnings pang pang