Betyg idag: 1 235 Besökare idag: 6 549

Originaltitel: Reservoir Dogs
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:1992

Om De hänsynslösa:

Joe Cabot sätter ihop fem duktiga tjuvar för att stjäla massor med diamanter. När polisen kommer till platsen för brottet innan de hinner därifrån blir det uppenbart att det är en av dem som är civilpolis.

Titel: Pulp Fiction
Regissör: Quentin Tarantino
År: 2015
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Western, Mysterium
The Hateful Eight

Harvey Keitel, Michael Madsen, Tim Roth, Steve Buscemi, Quentin Tarantino, Lawrence Tierney, Edward Bunker, Chris Penn, Kirk Baltz

Quentin Tarantino

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension De hänsynslösa

- anonym skriver:
De Hänsynslösa var filmregissören Quentin Tarantino's första film, 1992. Den blev en stor debutsucce och ansågs som en av världens 100 bästa filmer. De Hänsynslösa eller Reservoir Dogs som den heter på engelska, är mest känd för sin speciella råa och hårda stil. Det är mycket svordomar och våld i, som det är i de flesta Tarantino-filmerna, ta tex Pulp Fiction eller Jackie brown. Filmen handlar...

Recension av De hänsynslösa - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om De hänsynslösa  (0 diskussioner)
Kommentarer om De hänsynslösa (876 st)
RustyFilm (Anmäl)   16:04 9/12
Smart filmmanus men lite väl mycket av de färggranna blodpölarna för min smak och så kunde man väl ha snurrat med kameran även lite utanför den där tomma lagerlokalen det är ju film inte radioteater. Tillbakablickarna listigt utlagda för att effektivt driva handlingen framåt, men tillbakablickarna känns för korta för att fungera bra. Men det är rätt hyfsat ändå
Stygga-Vargen (Anmäl)   13:09 21/10
Tråkig och oengagerande story, halvdana skådespelarinsatser och filmen är bara hoppig och rörig. Dessutom är den väldigt dåligt filmad.
wasteoftime (Anmäl)   00:45 11/10
Jag har alltid ansett att detta var Tarantinos bästa film, och vid det står jag nog än så länge fast, fast jag vill nog säga att Jackie Brown är minst lika bra. De är väldigt jämna. Jag hade hoppats att den här skulle komma upp i en trea, eventuellt en fyra, men tyvärr. Delar är riktigt bra, men över lag är det bra, och på det hela taget så blir det en stark tvåa, men jag får inte den där känslan som skiljer treorna från tvåorna. En tvåa är ett bra betyg, inget snack om saken, men är ändå lite besviken, men det är ju också därför jag ville göra en omstart på mitt filmtittande, alla dessa filmer jag lyfte till skyarna, som av olika anledningar inte når dit längre - även om de är bra. Det är lite för urballat och extremt för att riktigt funka. Första halvan är superb. Keitel, Buscemi och Penn är riktigt kanon.
sebban89 (Anmäl)   19:53 3/8
Inte på något sätt någon perfekt film men ett välskrivet manus och duktiga skådespelare räcker långt.
peu-depeu (Anmäl)   12/11 2015
Den första Tarantino-filmen jag sett och inte gillat. Jag kan uppskatta det annorlunda sättet att ta sig an gangster-action utan att direkt ha med någon gangster-action. Det kanske även är det som gör att jag inte fastnar för den. Har svårt för filmer som mestadels är konversation istället för handling. Tråkig som jag är hade jag hellre sett vad de pratar om istället för att höra dem återberätta vad som hänt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De hänsynslösa