Betyg idag: 1 148 Besökare idag: 5 995

Originaltitel: Reservoir Dogs
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:1992

Om De hänsynslösa:

Joe Cabot sätter ihop fem duktiga tjuvar för att stjäla massor med diamanter. När polisen kommer till platsen för brottet innan de hinner därifrån blir det uppenbart att det är en av dem som är civilpolis.

Titel: Pulp Fiction
Regissör: Quentin Tarantino
År: 2015
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Western, Mysterium
The Hateful Eight

Harvey Keitel, Michael Madsen, Tim Roth, Steve Buscemi, Quentin Tarantino, Lawrence Tierney, Edward Bunker, Chris Penn, Kirk Baltz

Quentin Tarantino

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension De hänsynslösa

- Finnfan sätter betyg 4 och skriver:
Joe Cabot planerar en kupp mot en diamantgrossist en kupp som är så välplanerad att inget ska kunna gå fel. Han anställer sex professionella rånare för att utföra kuppen. För att försäkra sina anställda att ingen kommer kunna ange sina medrånare så ger han dem ett strängt förbud att inte yppa sina personuppgifter till varandra; namn, hemstad, var de suttit i fängelse osv. Men de måste ju kunna kommunicera...

Recension av De hänsynslösa - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om De hänsynslösa  (0 diskussioner)
Kommentarer om De hänsynslösa (874 st)
sebban89 (Anmäl)   19:53 3/8
Inte på något sätt någon perfekt film men ett välskrivet manus och duktiga skådespelare räcker långt.
peu-depeu (Anmäl)   12/11 2015
Den första Tarantino-filmen jag sett och inte gillat. Jag kan uppskatta det annorlunda sättet att ta sig an gangster-action utan att direkt ha med någon gangster-action. Det kanske även är det som gör att jag inte fastnar för den. Har svårt för filmer som mestadels är konversation istället för handling. Tråkig som jag är hade jag hellre sett vad de pratar om istället för att höra dem återberätta vad som hänt.
Halofreak92swe (Anmäl)   25/5 2015
En omtitt 5 år senare resulterar i något högre betyg från min sida. En av hans svagaste fortfarande men helt okej.
Solidus (Anmäl)   4/1 2015
En enkel och mycket bra utförd gangsterhistoria tack vare välskrivet manus och professionella aktörer. Modern klassiker som står sig än idag.
Hejochhå (Anmäl)   31/12 2014
Såg den när den hade premiär på Sthlms filmfestival. Och jag var så arg under filmen över det överdrivna våldet. Men sen när slutet kom så ändrade jag mig nästan på sekunden och tyckte den var lysande! Nutida klassiker som många försöker härma sen dess.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De hänsynslösa
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor