Betyg idag: 1 200 Besökare idag: 5 289

Originaltitel: Reservoir Dogs
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:1992

Om De hänsynslösa:

Joe Cabot sätter ihop fem duktiga tjuvar för att stjäla massor med diamanter. När polisen kommer till platsen för brottet innan de hinner därifrån blir det uppenbart att det är en av dem som är civilpolis.

Titel: Pulp Fiction
Regissör: Quentin Tarantino
År: 2015
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Western, Mysterium
The Hateful Eight

Harvey Keitel, Michael Madsen, Tim Roth, Steve Buscemi, Quentin Tarantino, Lawrence Tierney, Edward Bunker, Chris Penn, Kirk Baltz

Quentin Tarantino

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension De hänsynslösa

- rikirock sätter betyg 4 och skriver:
1992 samlades sex män. De bar coola kläder. De levererade coola repliker. Och de hade coola namn som Mr. White, Mr. Orange, Mr. Blonde, Mr. Pink, Mr. Blue och Mr. Brown. De skulle genomföra den perfekta kuppen, men allt gick snett. Folk sköts. Folk dog. Folk glömde sina coola repliker. Och när gänget sen samlades för att reda ut misstagen var det inte för en stilla supé. Förutom att många fick äta...

Recension av De hänsynslösa - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om De hänsynslösa  (0 diskussioner)
Kommentarer om De hänsynslösa (876 st)
Strongbow (Anmäl)   6/12 2018
Såg nyss om den och fyran står kvar som betyg. Inte så stark dock. Skvallrar ju en del om de karaktäristiska Tarantinodragen hans filmer efter debuten alltid har i sig. Starka personporträtt, oantastliga soundtrack och oproportionerligt mycket våld med drag åt sadism. Buscemi och Keitel briljerar i sina roller här. Madsen och Penn gör också bra ifrån sig Tarantino själv syns som tur är mest i öppningsscenen. Mindes inte all sexism och rasism i dialogen. Vilket känns realistiskt med tanke på vilken typ av miljö filmen utspelar sig i. Men det tillsammans med faktumet att inte en enda kvinna syns i hela filmen drar ner helhetsintrycket för mig.
Pi-R (Anmäl)   23/11 2018
Närmast ett skolboksexempel av ett debut-verk. Här finns berättarglädjen, energin, och modet hos en filmskapare som för första gången har möjlighet att göra verklighet av sina visioner, men här saknas budget och erfarenheten som kommer med senare filmer. Dialog och soundtrack är starkast (5:a), det begränsade fotot har både poänger och brister, regin är bra men inte mer, manuset rätt enkelt (vilket iofs inte är nödvändigtvis en svaghet), och narrativet är effektivt, men snarare nyskapande för sin tid än tidlöst bra. En stabil fyra, som nosar uppåt. Och absolut väl tillbringade 100 minuter.
Sarakin76 (Anmäl)   10/2 2017
Vanskelig, er der 4 eller 5?
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Smart filmmanus men lite väl mycket av de färggranna blodpölarna för min smak och så kunde man väl ha snurrat med kameran även lite utanför den där tomma lagerlokalen det är ju film inte radioteater. Tillbakablickarna listigt utlagda för att effektivt driva handlingen framåt, men tillbakablickarna känns för korta för att fungera bra. Men det är rätt hyfsat ändå
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/10 2016
Tråkig och oengagerande story, halvdana skådespelarinsatser och filmen är bara hoppig och rörig. Dessutom är den väldigt dåligt filmad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De hänsynslösa