De-Lovely

Originaltitel: De-Lovely
Regissör:Irwin Winkler
Utgivningsår:2004

Om De-Lovely:

Ett musikaliskt porträtt av den amerikanske kompositören Cole Porter, där musikern blickar tillbaka på sitt liv som om det vore en av hans spektakulära shower. Genomarbetade framträdanden som kastar ljus på Porters eleganta och överflödiga förflutna, däribland den djupa men komplicerade relationen till hans fru, Linda Lee Porter.

Titel: My One and Only
År: 2010
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Film nr.: 81921
Morden i Midsomer - The Made-to-Measure Murders

Kevin Kline, Ashley Judd, Jonathan Pryce, Angie Hill, Keith Allen, John Barrowman, Robbie Williams, Sheryl Crow, Elvis Costello, Alanis Morissette, James Wilby, Richard Dillane

Jay Cocks

Drama, Romantik, Musikal, Biografi

USA, Storbritannien

Recension De-Lovely

- valsinger sätter betyg 3 och skriver:
Oavsett hur lite kunskap man har om Cole Porter som person så är det knappast troligt att hans melodier har gått en spårlöst förbi. Evergreens som ”Everytime We Say Goodbye”, I’ve Got You Under My Skin” och ”Too Darn Hot” är låtar som fortfarande står sig och ständigt dyker upp i nya sammanhang. I ”De-Lovely” porträtteras mannen bakom musiken samtidigt som vi bjuds på en rad oförglömliga slagdängor....

Recension av De-Lovely - Läs hela!

Diskussioner om De-Lovely  (0 diskussioner)
Kommentarer om De-Lovely (10 st)
Tobias Rydén (Anmäl)   13/5 2008
Kevin Kline är bra som Porter, men filmen känns B-aktig och har dåligt manus. Porters musik är naturligtvis bra, men inte alla framföranden däremot.
FilmJoey (Anmäl)   22/11 2006
En film som försöker vara All that Jazz, men tyvärr saknar Bob Fosses kreativitet och en massa annat...
IsabellaL (Anmäl)   17/9 2006
Cole Porter skrev fantastiska låtar och dom framfördes alltid av lika fantastiska sångare. Jag vill bara kräkas när jag hör alla dessa kassa popsångare total slakta hans vackra musik, det finns varken tempo eller känsla i filmen. Enda behållningen är Ashley Judd.
Switch (Anmäl)   4/6 2006
Vacker film med ett jättebra soundtrack! Dock lite seg och lite väl metaforisk ibland. Otroligt välspelad av Kline!
Sigrid85 (Anmäl)   12/3 2006
fantastisk musik. Annars lite tråkig i längde men Kevin Kline och Ashley Judd var bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De-Lovely