De missanpassade

Originaltitel: The Misfits
Regissör:John Huston
Utgivningsår:1961

Om De missanpassade:

När den desillusionerade Roslyn skiljer sig från sin man möter hon Gay, Guido och Perce - en åldrande cowboy, en olycklig mekaniker och en sliten rodeoryttare.

Titel: Raining Stones
Regissör: Gjergj Xhuvani
År: 2001
Genre: Drama, Komedi
Slogans

Eli Wallach, Clark Gable, Montgomery Clift, Marilyn Monroe, Thelma Ritter, James Barton, Kevin McCarthy, Estelle Winwood

Arthur Miller

Drama, Romantik, Western

Diskussioner om De missanpassade  (0 diskussioner)
Kommentarer om De missanpassade (47 st)
Tonti (Anmäl)   25/2 2017
Väldigt ojämn men delen där Clift dyker upp och de åker på rodeo är fin. Och själva hästjakten emblematiskt tragisk. Väldigt disparat upplevelse.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Väldigt gripande och välspelat drama.
BSBully (Anmäl)   21/7 2016
Clark Gable dog strax efter filmen va klar o Marilyn Monrone året därpå, nästan ett måste för alla filmnördar, och det är faktiskt en rätt behaglig resa, rent av en riktigt bra film. Bör absolut ses, inget att vifta bort.
Sznax (Anmäl)   25/4 2013
Troligtvis Hustons allra mest misslyckade film. Manuset håller aldrig och de flesta av skådespelarna kommer inte upp till någon standard alls. Wallach gör en bra prestation men hans karaktär blir alldeles för svag. Fina miljöer men de kunde utnyttjats ännu bättre (Huston är vassare på mindre ytor) och fotot är inte tillräckligt bra. Betyg 4.8
Berniey (Anmäl)   21/4 2013
Tunn handling men det uppvägs av lysande skådespelare o ett väl genomtänkt manus.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De missanpassade