De misstänkta

Originaltitel: The Usual Suspects
Regissör:Bryan Singer
Utgivningsår:1995

Om De misstänkta:

I hamnen ligger ett utbränt skepp med 27 rykande kroppar. En FBI-agent försöker med hjälp av två överlevande att pussla ihop vad som hänt...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Angelo Bell
År: 2010
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Resurrection of Serious Rogers

Stephen Baldwin, Gabriel Byrne, Kevin Spacey, Giancarlo Esposito, Suzy Amis, Pete Postlethwaite, Benicio Del Toro, Kevin Pollak, Chazz Palminteri, Paul Bartel, Dan Hedaya, Peter Greene

Christopher McQuarrie

Kriminalare, Thriller, Mysterium

USA, Tyskland

Recension De misstänkta

- JoeZ sätter betyg 4 och skriver:
Visst, det finns många filmer som slutar med 'the Grand finale'. Allt avslöjas i slutet och vi förstår hur det ligger till. Det är nästan alltför många filmer som slutar med den största slutpoängen i slutet. Redan från första början förstår vi att den här filmen är precis en sån film. Fem kriminella blir intagna på samma fängelse samtidigt. Dem känner varandra på något på något sätt. En av dem har...

Recension av De misstänkta - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Medlemmarnas favoritfilmer, Mysterium Top 50, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om De misstänkta  (0 diskussioner)
Kommentarer om De misstänkta (820 st)
Solidus (Anmäl)   10:29 4/1
Både välspelad och välskriven pussel-thriller. Jag var inte jätteimponerad första gången jag såg den, men nu (flera år senare) ser jag filmen med helt andra ögon och gillar det vad jag ser. "De misstänkta" är ett måste för alla som gillar thrillers av god kvalitet.
Frankish (Anmäl)   6/12 2017
Vilket slöseri med tid, actionfilm är verkligen tråkig skit.
Djason (Anmäl)   8/11 2017
Bra skådisar i en helt ok thriller men jag tycker denna rulle är en aning överskattad.
Pentothal (Anmäl)   29/9 2017
Helt okej film med bra skådespelarinsatser. Tyvärr förutsägbar.
GinNTonic (Anmäl)   11/4 2017
Ojojoj, vad jag mindes denna film som bättre än den är. Satte en fyra 2005, och redan då hade det nog hunnit gå några år sedan jag såg den. Mindes inget annat än slutet nu, och det är väl det enda den här filmen har idag om man ska vara ärlig. Och eftersom jag mindes slutet (det är ju en klassiker) så gav den mig nästan ingenting nu. Den är väldigt oengagerande, dålig action och handlingen är långt ifrån trovärdig. Line up-scenen är kul och Del Toros karaktär med. I övrigt en blek film. Sänker till tvåa!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De misstänkta