De misstänkta

Originaltitel: The Usual Suspects
Regissör:Bryan Singer
Utgivningsår:1995

Om De misstänkta:

I hamnen ligger ett utbränt skepp med 27 rykande kroppar. En FBI-agent försöker med hjälp av två överlevande att pussla ihop vad som hänt...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Angelo Bell
År: 2010
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Resurrection of Serious Rogers

Stephen Baldwin, Gabriel Byrne, Kevin Spacey, Giancarlo Esposito, Suzy Amis, Pete Postlethwaite, Benicio Del Toro, Kevin Pollak, Chazz Palminteri, Paul Bartel, Dan Hedaya, Peter Greene

Christopher McQuarrie

Kriminalare, Thriller, Mysterium

USA, Tyskland

Recension De misstänkta

- JoeZ sätter betyg 4 och skriver:
Visst, det finns många filmer som slutar med 'the Grand finale'. Allt avslöjas i slutet och vi förstår hur det ligger till. Det är nästan alltför många filmer som slutar med den största slutpoängen i slutet. Redan från första början förstår vi att den här filmen är precis en sån film. Fem kriminella blir intagna på samma fängelse samtidigt. Dem känner varandra på något på något sätt. En av dem har...

Recension av De misstänkta - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Medlemmarnas favoritfilmer, Mysterium Top 50, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om De misstänkta  (0 diskussioner)
Kommentarer om De misstänkta (822 st)
Nolan91 (Anmäl)   19:59 12/8
Väldigt bra story men lite för avslöjande tidigt in i filmen.
goeran (Anmäl)   03:51 24/7
Storyn i Bryan Singers The Usual Suspects är för all del smart uttänkt så filmen duger för en stunds förströelse; men så mycket mera är det inte.
Solidus (Anmäl)   10:29 4/1
Både välspelad och välskriven pussel-thriller. Jag var inte jätteimponerad första gången jag såg den, men nu (flera år senare) ser jag filmen med helt andra ögon och gillar det vad jag ser. "De misstänkta" är ett måste för alla som gillar thrillers av god kvalitet.
Frankish (Anmäl)   6/12 2017
Vilket slöseri med tid, actionfilm är verkligen tråkig skit.
Djason (Anmäl)   8/11 2017
Bra skådisar i en helt ok thriller men jag tycker denna rulle är en aning överskattad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De misstänkta