De mystiska inkräktarna

Originaltitel: Strange Invaders
Regissör:Michael Laughlin
Utgivningsår:1983

Om De mystiska inkräktarna:

Charlies ex-fru försvinner med parets son och Charlie åker till den lilla staden där hon var uppväxt men ingen känner till henne eller hennes släktingar. Han upptäcker därefter att stadens invånare är utomjordingar så han kontaktar FBI som inte bryr sig och därefter kontaktar skvallerpressen som nappar och då blir han jagad av utomjordingar.

Paul Le Mat, Nancy Allen, Diana Scarwid, Michael Lerner, Louise Fletcher, Wallace Shawn, Fiona Lewis, Kenneth Tobey, June Lockhart, Charles Lane, Lulu Sylbert, Joel Cohen, Jack Kehler

Bill Condon, Walter Halsey Davis, Michael Laughlin

Science Fiction, Mysterium

Diskussioner om De mystiska inkräktarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om De mystiska inkräktarna (4 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   22/6 2014
Känns lite som en drive in-science fiction :) Även om jag aldrig varit på drive in-bio.
produr (Anmäl)   1/8 2013
80-tals hyllning till 50 talets science fiction filmer särskilt The invasion of the body snatchers.Jag har inte sätt jättemånga science fiction filmer från 50 talet men jag är bekant med The invasion of the body snatchers(sett alla versioner)och det är nog en av mina favoriter när det gäller sience fiction.Jag gillar 80-talet i genren med skräck och där omkring:Känns rätt lyckat gjort.Bra helt enkelt
Rubbermonster (Anmäl)   2/2 2006
Jag vill minnas att jag tyckte att makeupeffekterna var ruskigt bra. Fast det var för 15 år sen.
y2doublet (Anmäl)   16/5 2005
Seg rulle filmad med en, av någon outgrundlig anledning, groteskt vaselintintad kameralins.