De nio heta spåren

Originaltitel: Il gatto a nove code
Regissör:Dario Argento
Utgivningsår:1971

Om De nio heta spåren:

Franco Arno är en blind man som lever på att göra korsord. En natt, under en promenad, råkar han höra en konstig konversation mellan två män som sitter i en bil framför ett medicinskt institut. Samma natt bryter någon sig in i institutet och mördar en vakt. Arno bestämmer sig för att undersöka saken närmare med hjälp av en reporter.

Titel: Med spindelns gift
Originaltitel: La tarantola dal ventre nero
Regissör: Paolo Cavara
Regissör: John Cassavetes
År: 1980
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Gloria

James Franciscus, Karl Malden, Catherine Spaak, Pier Paolo Capponi, Horst Frank, Rada Rassimov, Aldo Reggiani, Carlo Alighiero, Vittorio Congia, Ugo Fangareggi, Tom Felleghy, Cinzia De Carolis

Dario Argento, Bryan Edgar Wallace, Luigi Collo, Dardano Sacchetti

Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

The Cat O'Nine Tails

Italien, Frankrike, Västtyskland
Med i listor: Giallo
Diskussioner om De nio heta spåren  (0 diskussioner)
Kommentarer om De nio heta spåren (94 st)
KyLLo (Anmäl)   25/10 2018
Som helhet något bättre än Tenebre och Suspiria. Välgjord och välspelad och man får mycket film för pengarna. Jag gillar att den blinde mannen inte bara löser korsord, och den fina relationen till flickan som på något vis är grunden till allt. En del annorlunda och ovissa scener, samt lite charm. Tyvärr något ojämn. Jag vill gärna att den ska vara lika jämn som en Hitchcock-film. Trea eller fyra.
Raimo_1985 (Anmäl)   19/8 2018
Lite mer amerikanskt stuk på denna kanske men det gör den inte sämre.
Sarakin76 (Anmäl)   3/10 2017
Høyer til -4. Føles modern selv om den i dag er 46 år gammel. Langt ifra perfekt men spennende.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Det känns att det här är inspirerat av Hitchcocks berättarstil och då ska det ju även vara en klurig kriminalgåta. Och det är det. Det blir lite ologiskt här och där men spänningen hålls uppe hela tiden.
FabianBom (Anmäl)   10/11 2016
ingen direkt bra giallo
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De nio heta spåren