Betyg idag: 2 202 Besökare idag: 5 698

Originaltitel: The Untouchables
Regissör:Brian De Palma
Utgivningsår:1987

Om De omutbara:

Al Capone styrde Chicago med järnhand. Ingen kunde komma åt honom. Ingen kunde stoppa honom. Tills Elliot Ness och några utvalda män beslöt att få honom på fall.

Titel: Gangster Squad
Regissör: John Hillcoat
År: 2012
Genre: Drama, Kriminalare
Lawless

Kevin Costner, Sean Connery, Charles Martin Smith, Andy Garcia, Robert De Niro, Richard Bradford, Jack Kehoe, Brad Sullivan, Billy Drago, Patricia Clarkson, Vito D'Ambrosio, Steven Goldstein, Peter Aylward, Don Harvey, Robert Swan

David Mamet

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension De omutbara

- RasmusOrsén sätter betyg 5 och skriver:
Dett är 30-talet i Chicago. Det råder spritförbud. Det är maffians tid. Det är Al Capones tid. Och inget kan stå i hans väg... Eliot Ness (Kevin Costner) arbetar som polis i Chicago. Han har åtagit sig uppdraget att sätta dit Al Capone (Robert DeNiro) och hela hans verksamhet. Men hur han än försöker med razzia efter tips och andra metoder så lyckas han aldrig. Ingenting går som det ska. Trött...

Recension av De omutbara - Läs hela!

Med i listor: 80-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Italienska maffian, Kriminalare Top 50, Thriller Top 50
Diskussioner om De omutbara  (0 diskussioner)
Kommentarer om De omutbara (519 st)
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Snyggt foto och scenografi men annars är det jämntjockt i denna maffia/polis film. Här finns inget som står ut varken åt det positiva eller negativa hållet. Gäller både manus, regi och skådespeleri och detta trots mängder av stora namn. Sean Connery fick oförtjänt en Oscar utmärkelse för sin insats i filmen. Om någon Oscar skulle ha utdelats för det här så skulle de i så fall ha varit för foto eller scenografi (detta sagt utan koll på övriga filmer det här året).
Sarakin76 (Anmäl)   8/11 2016
Langt ifra noe mesterverk men må nok høye fra 3 til 4.
Ful_fisk (Anmäl)   31/10 2016
En actionrökare i gangsterfilms-skrud, helt enkelt. I jämförelse med samtidens andra gangsterfilmer kan denna kännas en smula lökig, men det är ändå snyggt, elegant och välspelat, och barnvagnsscenen är ju för jävla lysande. Och sedan är det ju ändå för jävla skönt att se maffian få på nöten. Stark trea.
fridenpaden (Anmäl)   22/10 2016
Höjer till en trea men gud vad 80-talig filmen är. Soundtracket förstör en hel del med sina tidstypiska saxofoner. Att dra dit en enda oneliner i hela filmen som om Arnold skulle ha sagt den passade verkligen inte in. Men annars helt okej. Bättre än jag kom ihåg. Gillade hela sekvensen vid kanadensiska gränsen väldigt mycket.
Rehn108 (Anmäl)   23/1 2016
Väldigt fina miljöer men så tråkig! Det bästa med filmen var att jag reagerade över att den äldre polisen lät som han som imiterar Sean Connery i SNL, tills jag insåg att det var Connery själv.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De omutbara
Se filmen