De sju gladiatorerna

Originaltitel: The Seven Magnificent Gladiators
Regissör:Bruno Mattei, Claudio Fragasso
Utgivningsår:1983

Om De sju gladiatorerna:

En liten by terroriseras av en banditledare med magiska krafter. För att få hjälp reser en grupp kvinnor till Rom men ingen vill hjälpa dem. Till slut finner de hjälp i form av sju stycken gladiatorer.

Titel: Dikij vostok
År: 1980
Genre: Science Fiction
Film nr.: 19834
Kriget bortom stjärnorna

Lou Ferrigno, Sybil Danning, Brad Harris, Dan Vadis, Carla Ferrigno, Barbara Pesante, Yehuda Efroni, Mandy Rice-Davies, Robert Mura, Emilio Messina, Giovanni Cianfriglia, Salvatore Borghese, Françoise Perrot, Antonella Giacomini

Claudio Fragasso

Drama, Äventyr

I sette magnifici gladiatori

Italien
Diskussioner om De sju gladiatorerna  (0 diskussioner)
Kommentarer om De sju gladiatorerna (9 st)
Gordyal (Anmäl)   3/5 2015
Bra tempo, lagom dumt och hyfsat underhållande. (8/15)
Raimo_1985 (Anmäl)   8/8 2014
Inte Lous bästa men fortfarande väldigt rolig, Lou är alltid en ynnest att se. Det är för övrigt skurken i den obegripliga läderutstyrseln också.
craptastic (Anmäl)   27/3 2012
Lagomt dumt krigaräventyr som kanske inte håller hela vägen. Fantastiskt slut hur som helst.
Sture Stenhög (Anmäl)   16/3 2012
Småskön b-rulle som verkligen lyckas blixtra till då och då. Den allmänna dumhet som filmen bjuder måste ju uppskattas, och den härligt onde skurken levererar en del riktigt sköna repliker, det är också väldigt kul att kejsaren verkar vara fullkomligt retarderad. Skådespeleriet är som väntat riktigt uselt och framför allt Brad Harris ser ju ut som att han har vunnit sin roll i ett cornflakespaket, men Lou Ferrigno och Sybil Danning är ju en duo som bör skänka en del glädje till b-films-entusiasten. Filmen ser dock helt förjävlig ut, och det blir lite för många meningslösa actionscener som drar ner tempot och underhållningsvärdet. Sevärd ändå om man har en böjelse för sånt här, stark tvåa
Cthulhu4prez (Anmäl)   6/9 2008
Anektdot: Denna rulle gick på TV för en herrans massa år sedan och jag & en polare bestämde oss för att se den efter att ha läst tv-tablåns bubbla om den. I tablån stod det att filmens skurk skulle vara osynlig. Vilket han ju inte alls var. Detta orsakade en del huvudbry hos oss. Vi satt och klurade på det där och kom fram till att personen som översatte filmens sammanfattning i tidningen hade blandat ihop "invincible" och "invisible".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De sju gladiatorerna