Walk with Me

Originaltitel: De standhaftige
Regissör:Lisa Ohlin
Utgivningsår:2016

Om Walk with Me:

Filmen handlar om militären Thomas, som har förlorat båda benen i Afghanistan. Han är fast besluten att återvända och tillbringar många timmar i rehabiliteringscentret. Där möter han balettdansösen Sofie som är där för att besöka sin sjuka faster. När Sofie erbjuder sig att hjälpa honom med en mer intensiv rehabiliteringsplan börjar deras vänskap växa.

Mikkel Boe Følsgaard, Cecilie Lassen, Karen-Lise Mynster, Silja Eriksen Jensen, Morten Holst, Dar Salim, Petrine Agger, Morten Kirkskov, Vibeke Hastrup, Marie-Lydie Melone Nokouda, Mohamad Torabi, Bo Carlsson, Alban Lendorf, Peter Christoffersen

Karina Dam

Drama

Danmark
Diskussioner om Walk with Me  (0 diskussioner)
Kommentarer om Walk with Me (4 st)
mammene (Anmäl)   10:20 12/5
Danskarna är inte så dumma på att göra film. En historia som egentligen har setts många gånger och slutet kanske kan diskuteras, men, men ibland är det tillåtet med lite sentimentalitet. Mikkel Boe Følsgaard sätter sin prägel på sin rollfigur som verkligen pendlar åt alla håll, samtidigt som mörker, smärta och kamp tar stor plats har man dessutom lyckats att få in sensualitet, en salig blandning som jag gillade så en lagom trea blir det.
Rele (Anmäl)   00:08 12/5
En vacker kärleksdrama. Skådespelarna lyfter mitt betyg till en trea.
okidoki (Anmäl)   18/2 2017
Något stillastående handling. Fölsgaards känsliga ansikte bär filmen.
Paul Keres (Anmäl)   17/10 2016
"Florence Nigthingale" i form av en ballerina med full kontroll på sin kropp förvandlar en fullblodsstridis med tveksam kvinnosyn till en "hyvens" kille genom att ligga med honom. Sen blir hon dessutom så förälskad att hon ger upp en internationell balettkarriär. Det är ett pekoral, men bra skådespelarinsatser räddar filmupplevelsen till nästan sevärd.