De tre musketörerna

Originaltitel: The Three Musketeers
Regissör:Richard Lester
Utgivningsår:1973

Om De tre musketörerna:

Bondpojken d'Artagnan kommer till Paris för att träda i Kung Ludwig den XIII:s tjänst, och som medlem av monarkens privata vaktstyrka, Musketörerna. Han blir inblandad i våldsamma svärdsdueller, saftiga slagsmål, lömska politiska intriger och romantiska förvecklingar. För sistnämnda svarar den vackra och rara kammarjungfrun Constance samt den sköna med livsfarliga Milady DeWinter. D'Artagnan förolämpar musketörernas bästa fäktare Atos, Aramis och Portos som alla tre utmanar d'Artagnan på duell. Men snart blir han deras vän och vapenbroder.

Titel: De fyra musketörerna
Regissör: John Flynn
År: 1987
Genre: Thriller
Torpeden

Richard Chamberlain, Faye Dunaway, Michael York, Christopher Lee, Oliver Reed, Geraldine Chaplin, Charlton Heston, Raquel Welch, Frank Finlay, Simon Ward, Jean-Pierre Cassel, Sybil Danning, Joss Ackland, Spike Milligan, Roy Kinnear, Georges Wilson

George MacDonald Fraser

Komedi, Action, Äventyr

Storbritannien, USA
Med i listor: De tre musketörerna
Diskussioner om De tre musketörerna  (0 diskussioner)
Kommentarer om De tre musketörerna (66 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra
LTT86 (Anmäl)   20/3 2015
Skulle det här vara en komedi eller en äventyr??? OM det var menat för komedi, så var det inte rolig alls! Hoppa runt och göra stunder som såg ut att vara från teater förställning. Och Benny Hills version av "tre musketörerna" var mer roligare att titta på!! Och om det var menat att var äventyr, så var det dålig också!! Jag har sett bättre fight strider från Street Fighter filmen!
mattarello (Anmäl)   13/3 2015
Den får en fyra för det fullständiga publikfrieriet: svärdscener, svag humor och strålande stjärnor. Minus såklart för genusaspekten (läs gestaltningen av Welchs karaktär) men annars ett gammalt hederligt filmäventyr.
Barneyk (Anmäl)   1/10 2014
Gud vilken besvikelse! Den är bara tramsig. Fruktansvärt tråkig humor som inte alls tilltalar mig. Jag är annars svag för charmiga, klassiska äventyr som jag trodde detta skulle vara. Men herrejösses... Tvåan är mycket knapp...
Raimo_1985 (Anmäl)   2/12 2013
Nej Nej Nej.... Bara en massa snubbel och trams. När det gått en halvtimme känns det som det gått två timmar. Urk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De tre musketörerna