De tusen farornas land

Originaltitel: At the Earth's Core
Regissör:Kevin Connor
Utgivningsår:1976

Om De tusen farornas land:

En uppfinnare och hans assistent borrar sig ner från det viktorianska England till jordens medelpunkt där de hittar en försvunnen värld med förhistoriska djur och undermänskliga grottmänniskokrigare.

Titel: Panik!
Regissör: George Pal
År: 1960
Genre: Familjefilm, Äventyr, Science Fiction
Tidsmaskinen

Doug McClure, Peter Cushing, Caroline Munro, Cyu Grant, Godfrey James, Sean Lynch, Keith Barron

Milton Subotsky

Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Storbritannien, USA

Recension De tusen farornas land

- Rubbermonster sätter betyg 3 och skriver:
Det här är verkligen en fest för alla gummimonsterälskare då filmen verkligen är knökfull med dem. Det är välgjort, hyfsat högbudget och även om själva monstereffekterna kanske inte är riktigt klockrena så är de fortfarande underbart vackra att titta på (för mig som är gummimonsterfetischist.). Musiken är riktigt härlig och gjordes av Michael Wickers från Manfred Mann. Det finns egentligen inte en...

Recension av De tusen farornas land - Läs hela!

Med i listor: Amicus Productions, Sci Fi-litteraturbaserat
Diskussioner om De tusen farornas land  (0 diskussioner)
Kommentarer om De tusen farornas land (7 st)
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Alldeles for fanig och tjatig matinéfilm som inte ens Cushing kan radda. 2-
Robkiller (Anmäl)   8/3 2015
Underhållande matinéfilm med mängder av gummidräkter, odjur, explosioner och målade bakgrundskulisser... tyvärr är den hyfsat ologisk, har rätt så risiga skådespelare och är inriktad mot den yngre publiken... men den blir aldrig direkt tråkig, så den får duga...
Halofreak92swe (Anmäl)   1/5 2012
Det här var ren skit. Rejält seg och tråkig smörja! Jag brukar inte dela ut ettor hur som helst men denna förtjänar inte ens en tvåa. Heltigenom löjlig och dålig på alla sätt, fanns ingenting bra med den förutom den vackra Caroline Munro. 1+/5.
ernils_l (Anmäl)   21/12 2009
Kan inte ge den högre betyg. Jag somnade inte, men det var bra nära. Konstlad story, oförlåtligt fula monster och väldigt snabba vändningar. Nej, tyvärr funkar den inte. Slutet var dock småkul.
Mat1az (Anmäl)   18/10 2009
Nja... känns som en lite sämre kopia av "The Time Machine" från 1960. Småmysig matiné känsla har den i alla fall. Går att kolla på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De tusen farornas land