De utvalda

Originaltitel: Runaway Jury
Regissör:Gary Fleder
Utgivningsår:2003

Om De utvalda:

En änka anklagar ett stort vapenföretag för sin mans död efter att han blivit skjuten på sin arbetsplats av en galning. Stora summor står på spel och vapenföretaget gör allt i sin makt för att "rätt" personer skall sitta i juryn men de verkar som att någon annan har möjlighet att påverka juryn...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Joel Schumacher
År: 1994
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Klienten

John Cusack, Gene Hackman, Dustin Hoffman, Rachel Weisz, Bruce Davison, Bruce McGill, Jeremy Piven, Nestor Serrano, Jennifer Beals, Dylan McDermott, Luis Guzmán, Nick Searcy, Stanley Anderson, Cliff Curtis, Leland Orser, Joanna Going, Bill Nunn

Brian Koppelman, David Levien, Rick Cleveland, Matthew Chapman

Drama, Thriller

Recension De utvalda

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Baserat på en bok av en bra författare, en bra vald skådespelarelit och filmad i rätt tempo så håller sig den här filmen uppe bland fyrorna och femmorna på betygskalorna. Det är inget lätt beslut att bestämma vilket. Det finns många intressanta aspekter med filmen och mycket att fundera över. Det gäller att hänga med i handlingen när man ser De utvalda. Som tidigare nämnt så baseras filmen på en...

Recension av De utvalda - Läs hela!

Med i listor: John Grisham
Diskussioner om De utvalda  (0 diskussioner)
Kommentarer om De utvalda (230 st)
Kopla (Anmäl)   18:35 1/3
Underbar, hur kan jag ha missat den här? Härliga skådisar, smart berättat och vackert framfört.
92axha10 (Anmäl)   18/12 2018
Tröttsam film som försöker förmedla ett budskap. John Cusack kan jag inte tolerera som huvudrollsinnehavare. Skulle strunta i det här dravlet.
Bumbi78 (Anmäl)   1/4 2018
Nästan alla Grisham-filmatiseringar är bra och man vet ungefär vad man får. Så även här och det levereras en bra story ledd av bra skådisar. Kan dock tycka den ter sig en aning rörig och att det egentligen inte fanns nån karaktär man brydde sig direkt om.
dudson (Anmäl)   9/3 2017
Smart och rapp film men inte direkt verklighets trovärdig. Herr Hackeman är grym när han ryter och spelar sadistisk.
myslas (Anmäl)   27/1 2017
Jag gillar verkligen den här boken av Grisham men även om filmen har en hel radda duktiga skådespelare så gör bytet från tobak till vapen en stor skillnad. Det är ändå en ok rättegångsthriller men trots att filmen är två timmar lång går det alldeles för snabbt framåt och man saknar alla de nyanser och svängningar som existerar i boken.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De utvalda