De vilda männen

Originaltitel: The Last Hard Men
Regissör:Andrew V McLaglen
Utgivningsår:1976

Om De vilda männen:

Tidigt 1900-tal. Fången Zach Provo flyr från fängelset tillsammans med sex medfångar. Provo flyr för att hämnas på lagmannen Sam Burgade. Burgade är anledningen till att Provo satts i fängelse men, enligt Provo, också skyldig till Provos frus död. Provos plan är att kidnappa Burgades dotter, så att Burgade tvingas jaga efter. Burgade är pensionerad sedan en tid tillbaka. Har han fortfarande vad som krävs för att få tag på Provo?

Titel: De red efter guld
Originaltitel: Ride the High Country
Regissör: Sam Peckinpah
År: 1962
Genre: Drama, Romantik, Äventyr, Western
De red efter guld

Charlton Heston, James Coburn, Barbara Hershey, Jorge Rivero, Michael Parks, Larry Wilcox, Thalmus Rasulala, Morgan Paull, John Quade, Robert Donner

Guerdon Trueblood

Western

Diskussioner om De vilda männen  (0 diskussioner)
Kommentarer om De vilda männen (7 st)
Dutch (Anmäl)   28/2 2016
Stabil jävel
Kreepy (Anmäl)   1/5 2015
Förutsägbar, men om en något en trevlig western.
dudson (Anmäl)   25/8 2014
Grym & brutal western med 2 legender Heston och Coburn. 3+
Bomkia (Anmäl)   13/9 2007
Börjar riktigt hårt, smakar som en fyra. Sen blir det segare och segare och till slut sitter vi här med vår svaga trea. Coburn är rolig som über-onding. 3-
djonipony (Anmäl)   9/2 2004
sjysta blod-sprut i slomo, inspirerade av THRILLER ser d ut som. Dock var d mkt mesigare o mindre våld än jag trodde, eftersom d stod i min filmbok att censuren cuttade 11 min. de cuttade i själva verket typ bara 3-4 lr nåt. Helt värdlös våldtäkt; inte i närheten av den skräck man känner hos tjejerna i I spit o Last house.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De vilda männen