Dead End Drive-In

Originaltitel: Dead End Drive-In
Regissör:Brian Trenchard-Smith
Utgivningsår:1986

Om Dead End Drive-In:

Ozploitation från 1986 av Brian Trenchard-Smith, som är ett slags exploitation-requiem över drive in-fenomomenets död. Filmen visar en postapokalyptisk helvetesvärld där upprorsmakare fängslas i en gammal drive in-bio som förvandlats till ghetto för det fallfärdiga samhällets bottenskrap. Men en av gästerna får nog och gör allt för att rymma...

Ned Manning, Natalie McCurry, Peter Whitford, Wilbur Wilde, Dave Gibson

Peter Smalley

Drama, Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Australien
Diskussioner om Dead End Drive-In  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dead End Drive-In (10 st)
Xtro (Anmäl)   18:53 7/2
Lysande allegori om småstadsmentalitet med inslag av "söndra och härska"-tekniken. Det som drar ner betyget är ironiskt nog den klaustrofobiska känslan av att befinna sig i samma patetiska ställe genom hela filmen. Hade man inte tagit det goda beslutet att göra det estetiskt ultracoolt hade filmen blivit outhärdlig trots allt relaterbart.
Bumbi78 (Anmäl)   14/6 2018
En superdos 80-tals retro som man rimligtvis inte kan ogilla. I övrigt en rätt spretig produktion full med knasiga karaktärer och ännu knasigare händelser. Scenografin likaså musiken är tuff och det blir åtm aldrig tråkigt. Anar en cynisk dos av samhällsförakt bakom hela den färgglada fasaden.
BrutusBeefcake (Anmäl)   18/12 2012
Oj, den här filmen gick på tok för snabbt! Önskar att den var 20 minuter längre, men riktigt bra!!
craptastic (Anmäl)   30/9 2012
Neon, hemskt soundrack o jäkligt 80-tal. Funkar okej
Mat1az (Anmäl)   21/12 2011
Rätt händelselös men hettar till mot slutet, precis som i "Turkey Shoot" som de visar på bioduken i filmen. Däremot så finns här inget gore eller på det sättet smaskiga scener. Men den är helt klart en sevärd för all skön action i slutet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dead End Drive-In