Dead in Tombstone

Originaltitel: Dead in Tombstone
Regissör:Roel Reiné
Utgivningsår:2013

Om Dead in Tombstone:

När ett hänsynslöst gäng invaderar en liten gruvstad, mördar de sin egen ledare, Guerrero Hernandez, i ett kallblodigt maktövertagande. Dömd till evighet i helvetet, konfronteras Guerrero med Satan själv, som erbjuder honom att leverera sex själar av hans forna gäng för att undgå fördömelse!
Se filmen på Plejmo

Regissör: Mark A Z Dippé
År: 1997
Genre: Action, Thriller, Skräck, Fantasy
Spawn

Mickey Rourke, Danny Trejo, Anthony Michael Hall, Dina Meyer, Richard Dillane, Catalina Grama, Edward Akrout, Ronan Summers, Colin Mace, Daniel Lapaine, Radu Micu, James Carroll Jordan, Emil Hostina, Ovidiu Niculescu

Brendan Cowles, Shane Kuhn

Western, Fantasy

Diskussioner om Dead in Tombstone  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dead in Tombstone (9 st)
Bumbi78 (Anmäl)   13/9 2014
Western med övernaturliga inslag låter onekligen dammigt och trist, men tji fick jag. Reine har tidigare gjort de underhållande uppföljarna till Death Race där actionscenerna är bra. Underhållande med stiligt foto med gamle slitvargen Trejo i en huvudroll han bemästrar. Rourkes roll som nån satanfigur kanske hade haft mer att önska, men denna våldsamma bagatell till film fann jag vara helt okej.
dudson (Anmäl)   31/5 2014
Egentligen en bagatell men är ändå rätt cool med både Trejo och Rourke i samma film. Finns även några schyssta shoot outs & rejält med machoo attityd.
Sture Stenhög (Anmäl)   1/3 2014
Inte så tokigt ändå. Det är ett kul scenario, men framför allt har man en skön cast som höjer filmupplevelsen. Det är verkligen härligt att få se Danny Trejo röja upp i gamla hederliga western-miljöer., och Anthony Michael Hall är en bra bad guy, det är ju även lite fascinerande i sig att se honom som en fullvuxen karl. Dina Meyer ser man lite för sällan nuförtiden, och det faktum att Mickey Rourke dyker upp i en sån här film betyder väl att hans lilla comeback i filmens finrum definitivt är över nu, men nog är han en bra Djävul allt. Det som dock drar ner filmen lite är den usla regin och framför allt den otroligt enerverande epilepsi-klippningen. Synd, för här fanns ju potential till en riktigt minnesvärd b-rulle annars. Stark tvåa
Tepesco (Anmäl)   19/12 2013
Underhållande b-films action som fungerar förvånansvärt bra.
jonbo (Anmäl)   12/12 2013
Trejo och Rourke bär ju upp denna relativt välproducerade skitfilm.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dead in Tombstone