Dead or Alive

Regissör:Corey Yuen
Utgivningsår:2006
Antal betyg:2035 betyg

Om Dead or Alive:

Baserad på det framgångsrika videospelet med samma namn och utspelar sig på en ö där några av världens bästa ”fighters” har samlats för att utkämpa en turnering. Väl på plats upptäcker de att den ansvarige för tävlingen har som mål att kopiera dem för att skapa en elitstyrka.
Se filmen på CDON

Regissör: James Wong
År: 2009
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Dragonball Evolution

Devon Aoki, Derek Boyer, Sarah Carter, Collin Chou, Steve Howey, Jaime Pressly, Holly Valance, Eric Roberts, Natassia Malthe, Kane Kosugi, Matthew Marsden, Brian White

JF Lawton, Adam Gross, Seth Gross

Action, Äventyr

Storbritannien, Tyskland, USA
Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Dead or Alive  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dead or Alive (269 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
NoWireHangers (Anmäl)   29/2 2016
Nästan nonstop fighting och action, men det som ska föreställa en handling intresserar inte för fem öre, så det blir snart ganska tjatigt.
DrJW (Anmäl)   14/1 2016
Ger den här cred för att dem lyckades nästan fånga stilen av karaktärerna och spelen (och spin off spelen där tjejerna spelar volleyboll i bikini ;), men den här var dålig gjord, handlingen är kliché och inte ens bra skriven, och cgi:en var ingen vidare (dock så var cgi:en inte hundra procent där vid 2000-eran, fanns bara få som kunde få cgi:en riktigt bra). Men åter, en film baserad på en tv-spel är aldrig något bra! Men förhoppningsvis så kanske blir den genre bättre med de kommande World of Warcraft och Assassin´s Creed-filmerna, men vi får se...
Barneyk (Anmäl)   14/8 2015
Jösses Amalia vilken rutten soppa. Men förvånansvärt bra ljudmix...
Tsurugi (Anmäl)   18/7 2015
Det är klart att Corey Yuen har gjort bättre filmer, Dragons Forever är en av de bästa martial arts-filmerna någonsin, ett mästerverk, men man kan ju inte förvänta sig en ny Dragons Forever av en film som detta. Tagen för vad det är så är det en helt okej film, för mig en stark tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dead or Alive