Dead Zone

Originaltitel: The Dead Zone
Regissör:David Cronenberg
Utgivningsår:1983

Om Dead Zone:

Läraren Johnny Smith vaknar upp ur en koma orsakad av en bilolycka. Han upptäcker att fem år har gått och dessutom har han fått psykiska krafter. Till en början verkar förmågan att förutse framtiden vara något bra men snart börjar problemen. Baserad på en bok av Stephen King.

Titel: Scanners
Regissör: Mennan Yapo
År: 2007
Genre: Drama, Thriller, Fantasy, Mysterium
Ond aning

Christopher Walken, Brooke Adams, Herbert Lom, Anthony Zerbe, Tom Skerritt, Martin Sheen, Nicholas Campbell, Colleen Dewhurst, Sean Sullivan (I), Jackie Burroughs, Géza Kovács, Roberta Weiss, Simon Craig, Peter Dvorsky, Julie-Ann Heathwood, Barry Flatman

Jeffrey Boam

Drama, Thriller, Skräck

Recension Dead Zone

- anonym skriver:
Regisserad av skräckregissören David Cronenberg med Christopher Walken och Brooke Adams och Martin Sheen i huvudrollerna. Denna liknar väldigt mycket ”Eldfödd” som likadant som den här baserar sig på en Kingroman. Det handlar om Johnny som skadas i en bilolycka och efter fem år av sömn vaknar han; men denna gång har han en förmåga som ingen annan har. Genom att skak hand med människor eller röra...

Recension av Dead Zone - Läs hela!

Med i listor: Stephen King, Stockholm XVI Cronenberg by Cronenberg
Diskussioner om Dead Zone  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dead Zone (210 st)
mahasarakam (Anmäl)   18/2 2018
En ganska dålig, rörig och töntigt spelad filmversion av Stephen Kings roman. Christopher Walken i huvudrollen är en överspelande, stirrig katastrof. Kultregissören David Cronenberg kan bättre. TV-serien är faktiskt mera sevärd.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/10 2016
Christopher Walken och Martin Sheen gör ju väldigt bra ifrån sig. Filmen i sig är väl också ganska bra men den kunde ha gjorts bättre. Svag 4:a.
spiel mit mir (Anmäl)   6/12 2015
Obehaglig men inte läskig. Walken är fantastisk.
Supernaut (Anmäl)   7/11 2015
Skräckklassiker som håller än. Enkel och rak med bra skådespeleri.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dead Zone