Deadpool 2

Originaltitel: Deadpool 2
Regissör:David Leitch
Utgivningsår:2018

Om Deadpool 2:

Den kaxige antihjälten Deadpool är tillbaka efter att ha överlevt en nötkreatursattack.

Titel: Deadpool
Regissör: David Leitch
År: 2017
Genre: Komedi, Science Fiction
Deadpool: No Good Deed

Ryan Reynolds, Josh Brolin, Morena Baccarin, Julian Dennison, Zazie Beetz, T J Miller, Brianna Hildebrand, Jack Kesy, Stefan Kapicic (röst), Leslie Uggams, Karan Soni, Shioli Kutsuna, Eddie Marsan, Terry Crews, Bill Skarsgård, Lewis Tan, Rob Delaney

Rhett Reese, Paul Wernick, Ryan Reynolds

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Deadpool 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deadpool 2 (22 st)
Nintendo 64 (Anmäl)   00:32 1/7
Nästan lika bra som den första! Gillar hur den driver med allt och alla och däribland Reynolds själv. Men mer hälften av besökarna i salongen gick när eftertexterna började, har de aldrig sett en marvel-film innan..?
Lotso (Anmäl)   23:04 19/6
I sin helhet är Deadpool 2 i samma anda som första filmen. Gillar ni humorn, handlingen och framför allt karaktären så kommer ni älska denna filmen, svårare än så är det inte. Jag har mina brister med den dock, precis som med första. Här blir det istället mixen mellan den personliga handlingen (som funkade väl i första med dess lägre budget) och den högre budgeten. Jag tycker inte de två riktigt fastande ihop och istället blev det någonstans i mitten filmen hamnade, och ännu en gång var det berättandet utav handlingen som jag kände blev filmens nedfall. Jag gillar att det är en personlig handling igen för Deadpool, men det mixa inte med den högre budgeten. För när man ser det som en superhjälte film så känns den helt plötsligt klen. Men vad som gör den sevärd är dess humor och actionscenerna levererar. Ryan Reynolds är guld i rollen och får hjälp med fantastiska sidokaraktärer. Ett litet steg neråt för mig personligen jämfört med ettan, men den är fortfarande i sann Deadpool anda.
Commandante (Anmäl)   00:29 18/6
En flortunn story vägs upp av många väldigt roliga scener.
wasteoftime (Anmäl)   03:09 15/6
Nä, jag är trött på det här nu, Marvel. Och nej, jag gillar inte gimmicken med Deadpool. Även om han är bra gestaltad efter serien. Skämten är uppenbara och banala. Och banala skämt kan vara jätteroligt, men inte när man bombarderas med dem i 2h i sträck. Det känns som att jag bara blir bittrare och bittrare för varje film jag ser nu för tiden. 0,9 på SH-skalan.
Sillion (Anmäl)   18:40 14/6
Bättre än första filmen och mycket roligare. Mycket smart skriven och en milstolpe i Storytelling!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deadpool 2