Deadpool 2

Originaltitel: Deadpool 2
Regissör:David Leitch
Utgivningsår:2018

Om Deadpool 2:

Den kaxige antihjälten Deadpool är tillbaka efter att ha överlevt en nötkreatursattack.

Titel: Deadpool
Genre: Komedi, Science Fiction
Deadpool: No Good Deed
Titel: Guardians of the Galaxy Vol. 2
Originaltitel: Guardians of the Galaxy Vol. 2
Regissör: James Gunn (II)
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Guardians of the Galaxy Vol. 2

Ryan Reynolds, Josh Brolin, Morena Baccarin, Julian Dennison, Zazie Beetz, T J Miller, Leslie Uggams, Karan Soni, Brianna Hildebrand, Jack Kesy, Eddie Marsan, Shioli Kutsuna, Rob Delaney, Bill Skarsgård, Terry Crews, Lewis Tan, Stefan Kapicic (röst)

Rhett Reese, Paul Wernick, Ryan Reynolds

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction

Once Upon a Deadpool

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Deadpool 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deadpool 2 (49 st)
ilgoga (Anmäl)   09:54 7/7
Detta var överraskande bra! Bättre än första. Lyckas vara brutal, rolig, löjlig och känslomässig utan att bli tramsig. Inte den starkaste 4:an men jag var imponerad.
Krille80 (Anmäl)   21:35 6/6
Jag fullständigt älskade detta. Denna film beskriver verkligen allt som jag älskar i form av action, humor, underhållning, karaktärer osv osv. Ryan Reynolds är fullständigt genialisk i rollen som Deadpool och man har verkligen använt den större budgeten på alla rätta sätt. Josh Brolin är fantastisk som vanligt och karaktären Domino(Zazie Beetz) en ny favorit. Det enda som gör mig sur är det faktum att jag väntade så här länge på att se denna filmen. Kan bli en fullpoängare vid omtitten. 4+
Murvel48 (Anmäl)   16:14 7/4
Larvig dialog, larviga skämt och löjligt överdriven på alla sätt. Jag är nog för gammal för den här typen av skitfilmer.
karlmats (Anmäl)   23:28 23/1
Det här är väl i princip första filmen i kubik. Ryan Reynolds är fortfarande ganska mycket av en dolme och är fortfarande väldigt självgod. Skämten tar aldrig slut, och det säger jag inte som något odelat positivt. Där jag velade mellan betygen första gången inser jag ganska snabbt att det barkar mot en 2a här. Det är visserligen kreativt, men det här blir för mycket av det halvgoda. Som att försöka äta två kilo rulltårta vid ett och samma tillfälle. Det tar stopp och det går inte att engagera sig åt allt som händer. Alla bifigurer är bra medelmåttiga också. Med 25 skämt i minuten blir det svårt att ta till sig de fem, 10, kanske t.o.m. 20 roliga sakerna som händer. Det känns ändå tomt och meningslöst och hela storyn är ju bara en ursäkt för Reynolds för att göra narr av allt och alla och visa hur lite han bryr sig. Det funkar inte, en stabil 2a får han som tack för besväret. Jag är glad att Morena Baccarin fick vara med även i denna filmen då det för tankarna till Firefly som är så ofantligt mycket mer givande än den här studsbollen till film.
Robkiller (Anmäl)   22:15 12/1
Visst vissa småskämt fungerade, och några scener är bra, men överlag känns den sämre än föregångaren.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deadpool 2