Deadpool

Originaltitel: Deadpool
Regissör:Tim Miller
Utgivningsår:2016

Om Deadpool:

En före detta legosoldat blir utsatt för ett experiment som ger honom exceptionella läkekrafter och beslutar sig för att bli Deadpool. Med sina nyvunna krafter och märkliga sinne för humor ger sig Deadpool efter den man som var nära att döda hans fru.

Titel: Kick-Ass
Originaltitel: Kick-Ass
Regissör: Matthew Vaughn
År: 2010
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Kick-Ass
Titel: Super
Originaltitel: Super
Regissör: James Gunn (II)
År: 2010
Genre: Drama, Komedi, Action
Super
Titel: Guardians of the Galaxy
Originaltitel: Guardians of the Galaxy
Regissör: James Gunn (II)
År: 2014
Regissör: Gavin Hood
År: 2009
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
X-Men Origins: Wolverine

Ryan Reynolds, Morena Baccarin, T J Miller, Ed Skrein, Gina Carano, Brianna Hildebrand, Stefan Kapicic (röst), Karan Soni, Leslie Uggams, Randal Reeder, Isaac C Singleton Jr, Jed Rees, Hugh Scott, Michael Benyaer, Kyle Cassie, Style Dayne

Rhett Reese, Paul Wernick

Komedi, Action, Science Fiction, Fantasy

Kanada, USA
Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Deadpool  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deadpool (176 st)
ekman (Anmäl)   23:38 24/3
Mycket bra i den här filmen, men jag har lite svårt för kombinationen splatter/komedi, så mer än en trea kan det nog inte bli. Dessutom tycker jag Colossus är töntig, och även om det säkert ska vara meningen så vill jag inte att han ska vara det. Colossus var en favorit i min barndoms serietidningar. Det här var mitt 3000:e betyg på Filmtipset. Synd att behöva sätta det när sajten är på väg rätt ner i träsket, men värt ett litet firande, ändå.
Körsbär (Anmäl)   21:10 6/1
Har visst missat att betygsätta denna film, men minns den som riktigt underhållande :) och udda.
Ful_fisk (Anmäl)   29/10 2018
Nja, inte särskilt överdrivet roligt. Garvade väl till någon gång, mest åt Ferris Bueller-referensen på slutet, men annars känns hypen väldigt obefogad. Och så tokmycket modern action med, vilket framåt slutet gjorde det hela till lite för mycket snarkfest. Ungefär vad jag väntat mig alltså, så nu kan jag fortsätta skita i att se nya superhjältefilmer i fyra år till, då.
asasae (Anmäl)   22/9 2018
Rolig, men lite för mycket våld för min del.
Misslovemovie (Anmäl)   18/8 2018
Jag är mest förvånad över att jag väntat så länge med att se denna, så bra! Underbar humor och snabbt tempo. Inga tråkiga scener här inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deadpool
Se filmen