Deal

Originaltitel: Deal
Regissör:Gil Cates Jr
Utgivningsår:2007

Om Deal:

Då en före detta spelare lär en ung kille att spela kort dras han in i ett händelseförlopp där hans skyddsling är hans största motståndare.

Titel: Lucky You
Originaltitel: The Color of Money
Regissör: Martin Scorsese
År: 1986
The Color of Money – revanschen
Titel: Why Did I Get Married?
Originaltitel: Why Did I Get Married?
Regissör: Tyler Perry
År: 1995
Genre: Action, Thriller
Film nr.: 12023
Night Watch

Burt Reynolds, Bret Harrison, Shannon Elizabeth, Jon Eyez, Antonio Esfandiari, Phil Laak, Isabelle Mercier, Vincent Van Patten, Charles Durning, Jennifer Tilly, Maria Mason, Gary Grubbs, Caroline McKinley

Gil Cates Jr, Mark Weinstock

Drama

Diskussioner om Deal  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deal (28 st)
Ajax Swan (Anmäl)   12/3 2011
Pokern suger, skådisarna likaså så detta var inget vidare. Inte dramatisk, inte spännande, inte roligt bara menlös. Svag, svag tvåa. 2:a (3/10)
Christofer (Anmäl)   23/1 2011
Sjukt förutsägbart. Burtan är ju fantastiskt okarismatisk med sitt tokfärgade hår, mustasch och ögonbryn. Att slutögonblicket var precis som jag misstänkte att det kunde vara (men hoppades att det inte skulle vara i.o.m. den totala osannolikheten att det skulle inträffa på riktigt) satte spiken i kistan. Jag var beredd att ge den 2- innan...
misternajs (Anmäl)   15/1 2011
Förutsebar och småtråkig, lyckades inte bygga upp spänning en ända gång. Gillar poker, så det får bli en två. Men om man inte tycker om poker, ska man nog undvika denna film.... Betyg 2
Dutch (Anmäl)   14/1 2011
Jag gillar poker men det här var dynga.
NoWireHangers (Anmäl)   20/10 2009
Förutsägbar story, pokervariant av Color of Money, men underhållande om man gillar poker.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deal