Dear Frankie

Originaltitel: Dear Frankie
Regissör:Shona Auerbach
Utgivningsår:2004

Om Dear Frankie:

Frankie brevväxlar med sin pappa som är ute på haven. Men det han inte vet, är att det är hans mamma som skickat och svarar på alla breven. När Frankie till slut vill träffa sin pappa, måste mamman välja mellan att berätta sanningen för Frankie eller hitta den perfekta främligen som är villig att låtsas vara Frankies pappa för en dag.

Titel: Shine
Originaltitel: The Kite Runner
Regissör: Marc Forster
År: 2007
Flyga Drake

Emily Mortimer, Jake McElhone, Gerard Butler, Sharon Small, Mary Riggans, Sean Brown, Jayd Johnson, John Kazek, Katy Murphy, Anna Hepburn, Cal Macaninch, Anne Marie Timoney

Andrea Gibb

Drama, Romantik

Storbritannien
Diskussioner om Dear Frankie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dear Frankie (59 st)
ShittyChicken (Anmäl)   1/2 2012
Bra musik, bra skådespel och bra story. Men trots det är jag inte tillfredsställd.
Sture Stenhög (Anmäl)   11/12 2011
Var lite tveksam till den filmen först då den kändes allmänt tafflig med klumpig dialog och en allmän brist på känsla. Usla barnskådisar också, jag syftar då inte på den döva killen utan de andra två, men som tur var så försvann de ganska snart, och det är när man introducerar Gerard Butlers karaktär som den här filmen verkligen tar sig (och det var förstås en mening som jag aldrig trodde att jag skulle skriva). Det är en väldigt sympatisk karaktär och hans relation till såväl sonen som modern är väldigt intressant. Jag gillar att man förmedlar den kontakt han får med dessa två på ett väldigt nedtonat sätt, och man blir framför allt lite glad för sonens skull. Så nog räcker till en trea i slutändan trots allt
pufred (Anmäl)   31/10 2011
Fin! betyg 7,3
den_fonk (Anmäl)   16/10 2011
Ja, här har man fått till den rätta känslan. Åtminstone slår den på rätt strängar för yours truly.
ROCK0N (Anmäl)   16/9 2011
Bra och mysig film!