Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father

Originaltitel: Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father
Regissör:Kurt Kuenne
Utgivningsår:2008

Om Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father:

En dokumentärfilmare försöker minnas sin mördade vän, och upptäcker att kvinnan som mördade honom är gravid med vännens son.

Titel: The Imposter
My Architect: A Son's Journey

Kurt Kuenne

Dokumentär

Dear Zachary

Diskussioner om Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (84 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
MangHa (Anmäl)   2/8 2016
Klippningen i den här filmen kan ge dig epilepsi. Lite väl mycket badande av "I love you"-fraser.
Tobbiee (Anmäl)   22/2 2016
Detta måste vara det sjukaste händelseförloppet jag sett. Det är så overkligt så man kände sig nästan illamående efter att ha sett den då man blev påminde om att historien faktiskt är sann. . Jag både älskar och hatar att bli såhär berörd utav något som inte har något med mitt eget liv att göra. Men detta kändes verkligen, precis som att jag var där då. Vidrig historia bevisad och berättad på ett helt fantastiskt sätt. Hade velat ge den en 6a på en skala 1-5. Så bra var detta.
Kajanus (Anmäl)   21/5 2015
Obefogad kritik emot filmens hantverk går att läsa i kommentarerna nedan. Jag såg den avskalade klippningen som en narrativ styrka. Dear Zachary är helt och hållet känslostyrd och det finns ingen fjärde vägg mellan åskådare och inblandade. Man slits mellan hopp och förtvivlan i vad som skulle kunna kallas för ett dokumentäriskt mästerverk. Fullkomligt vidrig historia där tårarna inte är långt borta. Och min kärlek till David och Kate är bortom all kontroll.
Invertedd (Anmäl)   4/1 2015
Taffligt hantverk på ett fascinerande material.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father