Death Falls Lightly

Originaltitel: La morte scende leggera
Regissör:Leopoldo Savona
Utgivningsår:1972

Om Death Falls Lightly:

En man återvänder till Milan från en "out-of-town resa" då han hittar sin hustru brutalt mördad. Han inser att han inte har ett anständig alibi, Istället för att kontakta polisen går han omedelbart till sin advokat. Det visar sig att han har kopplingar till ett par kraftfulla, korrupta män och hjälper dem med narkotika trafik. Eftersom det inte ligger i någons intresse att mannen blir arresterad, ordnar advokaten ett kusligt, gammalt och nästan övergivet hotell åt honom. Han finner situationen ganska irriterande då hans klient insisterar på att få sin sexiga unga älskarinna hos sig...

Stelio Candelli, Patrizia Viotti, Rossella Bergamonti, Tom Felleghy, Fernando Cerulli, Alessandro Perrella, Carla Mancini, Veronika Korosec, Antonio Anelli, Marcello Di Martire, Mathily Doria, Franco Marletta, Lella Cattaneo

Leopoldo Savona, Luigi Russo

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Death Falls Lightly  (0 diskussioner)
Kommentarer om Death Falls Lightly (1 st)
JoeL431 (Anmäl)   12/3 2015
Ingen höjdare i Giallo-genren. Egentligen var intro låten av en Hendrix-imitatör det bästa.