Death Proof

Originaltitel: Death Proof
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:2007

Om Death Proof:

För Austins coolaste DJ, Jungle Julia, innebär mörkret att hon kan koppla av med sina två närmaste vänner, Shanna och Arlene. De ger sig av ut i natten och får folk att vända sig efter dem var de än visar sig. Men all uppmärksamhet är inte av godo; i deras spår följer Stuntman Mike, en ärrad rebell som lurar bakom ratten till sitt vidunder till bil. Medan tjejerna kopplar av med en öl i baren väntar Mikes vapen, hans bil, runt hörnet.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Robert Rodriguez, Ethan Maniquis
År: 2010
Genre: Drama, Action, Kriminalare
Machete

Rosario Dawson, Kurt Russell, Rose McGowan, Vanessa Ferlito, Jordan Ladd, Tracie Thoms, Zoe Bell, Mary Elizabeth Winstead, Quentin Tarantino, Sydney Tamiia Poitier, Eli Roth, Michael Parks, Marley Shelton, Marcy Harriell, Omar Doom, Michael Bacall

Quentin Tarantino

Action, Thriller

Grindhouse: Death Proof, Thunder Bolt

Recension Death Proof

- niklasringdahl sätter betyg 3 och skriver:
Quentin Tarantino är kejsare i sitt eget universum, byggt på vetskapen om sin egen coolhet. Många av hans tidigare filmer har blivit moderna klassiker, där nästan alla scener är en ständig källa till citat. Men nu verkar den kejserliga rymdfärjan tillfälligt tappat sin lyster och energi. Tillsammans med sin polare Robert Rodriguez har Tarantino nu skapat konceptet Grindhouse, en hyllning till 70-talets...

Recension av Death Proof - Läs hela!

Med i listor: Tenderhooligans biljaktsorgie
Diskussioner om Death Proof  (0 diskussioner)
Kommentarer om Death Proof (967 st)
Zarquon (Anmäl)   22/1 2018
Oerhört långdragen. De typiska Tarantino-dialogerna funkar i filmer som Reservoir Dogs och Pulp Fiction för att de 1) utfördes av intressanta / udda karaktärer, 2) handlade om intressanta / udda saker, 3) skedde ofta i udda / intressanta situationer/miljöer, 4) inte utgjorde 95% av filmen. I Death Proof åtgår typ 100 av filmens 113 minuter till rätt så alldagliga kompisgäng som gaggar om sex, killar, fest, och musik, medan de åker bil eller äter lunch. Jag hinner tyvärr tröttna sju gånger om innan det, ska medges, rätt så bra slutet.
WillyV (Anmäl)   6/1 2018
Underhållande.
dafreakish (Anmäl)   8/12 2017
Föga imponerande Tarantino-film. Även om Quentins patenterade dialog är intakt blir det för mycket meningslöst skräpfilmshyllande utan vidare kvalitet. Det som Tarantino vill hylla gör han varken bättre eller sämre. Oerhört skumt navelskådande och en film mer för sig själv än någon annan.
FabianBom (Anmäl)   10/10 2017
nej nej nej......meningslös b-film
Filmfantast86 (Anmäl)   2/9 2017
Underhållande men för mycket onödigt snack.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Death Proof