Betyg idag: 1 184 Besökare idag: 6 391

Originaltitel: Death Race
Regissör:Paul W S Anderson
Utgivningsår:2008

Om Death Race:

Trefaldige vinnaren av Speedway, Jensen Ames, blir oskyldigt dömd for mord. For att släppas fri tvingas han delta i ett så kallat "Death Race" mot andra kriminella.

Titel: Gamer
År: 2013
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Film nr.: 101902
Death Race 3: Inferno

Jason Statham, Joan Allen, Ian McShane, Tyrese Gibson, Natalie Martinez, Fred Koehler, Max Ryan, Jason Clarke, Jacob Vargas, Justin Mader, Robin Shou, Janaya Stephens, David Carradine (röst)

Paul W S Anderson

Action, Thriller, Science Fiction

USA, Tyskland, Storbritannien

Recension Death Race

- Andy_B sätter betyg 2 och skriver:
Utöver racingaction får man självklart med allt vad en fängelsefilm normalt innehåller: Matsals-fighten, den onda fängelsevakten, den kloke erfarne fången, knäppgöken och visst finns där en bög också. Men här får regissören Paul W.S. Anderson (Event Horizon, Resident Evil) lite cred av mig. För tro det eller ej, han är inte fjollan som alla i biopubliken ska håna och skratta åt. Han är inte heller...

Recension av Death Race - Läs hela!

Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2008
Diskussioner om Death Race  (0 diskussioner)
Kommentarer om Death Race (253 st)
AW8 (Anmäl)   15/8 2015
Skräp på alla plan. "Power ups"-en från Mario Kart får dessutom filmen att verka ett decennium äldre än vad den är. Undvik.
Rele (Anmäl)   23/5 2015
En övervåld film som inte har så mycket mer. Jag ger en svag tvåa.
Zebulonm (Anmäl)   27/4 2015
Statham håller kvaliten uppe i filmen....
Krille80 (Anmäl)   18/1 2015
Jason Staham - jag älskar den mannen. Finns det en film med honom så kommer jag förr eller senare se den. Han levererar varje gång även om kanske inte hans filmer alltid lyckats med detsamma. Death Race var en film jag var tveksam till och därför har jag hela tiden nedprioriterat den men nu tog jag tag i saken och trevligt nog var den bättre än jag hade trott. Filmen och dess karaktärer är ytliga och ooriginella men det är massor av fart och action och som sagt Staham levererar till fullo. 3+
Supernaut (Anmäl)   20/10 2014
Medioker remake.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Death Race
Se filmen
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor