Death Sentence

Originaltitel: Death Sentence
Regissör:James Wan
Utgivningsår:2007

Om Death Sentence:

Nick Hume förlorar sin son i ett blodigt gängrelaterat rån och söker hämnd vilket tvingar honom in i en spiral av fara både för hans familj och de som tog del i rånet.
Se filmen på CDON

Regissör: Stephen Reynolds
År: 2013
Genre: Action, Kriminalare
Vendetta

Kevin Bacon, Garrett Hedlund, Kelly Preston, Jordan Garrett, Stuart Lafferty, Aisha Tyler, John Goodman, Matt O'Leary, Edi Gathegi, Hector Atreyu Ruiz, Kanin J Howell, Dennis Keiffer, Freddy Bouciegues, Leigh Whannell, Casey Pieretti

Ian Jeffers

Action, Kriminalare, Thriller

Recension Death Sentence

- Matewan sätter betyg 2 och skriver:
Man kan denna gång knappast anklaga filmskaparna för att vinkla Garfields roman. För det enda som återstår av den är vigilanttemat. Och titeln. Allt annat har ändrats. Till och med huvudpersonens namn. Varför man alls refererar till Garfields roman är ett fullständigt mysterium. ”Fritt efter Taxi Driver” hade varit en mer passande beskrivning. Nog för att litteratur och film är två olika konstarter,...

Recension av Death Sentence - Läs hela!

Diskussioner om Death Sentence  (0 diskussioner)
Kommentarer om Death Sentence (279 st)
deswhip (Anmäl)   20/1 2018
NoWireHangers har en mycket bra poäng nedan. Kevin Bacon i sin kanske bästa roll som hardcore warrior, utom sin vetskap undangömd i förortsidyllen. Mycket bra, snygga färger, bra action, välspelat av alla utom John Goodman som spelar över som vanligt. Jag vet att jag är snäll nu men jag drämmer till med en fyra.
Acke Va (Anmäl)   19/1 2018
Mycket bra.
Makta (Anmäl)   28/11 2017
Förstår inte att denna kan ha fått så högt betyg.. Löjlig tråkig och fylld med kasst skådespeleri.. Nej denna klarar man sig utan.
Körsbär (Anmäl)   13/8 2016
Denna film hade högt betyg på IMDB varför är högst oklart efter att ha sett filmen. Den börjar mycket lovande och bra, inget sölande, rakt på sak. Sådant gillar jag. Men någonstans där mitt i filmen så faller all realism och det gör att hela filmen kraschar och jag blir så besviken att jag nästan vill stänga av. Tycker det var ett slöseri på en film som kunde varit en positiv överraskning.
Dream (Anmäl)   29/6 2016
Skaplig hämnd film som räddas tack var Kevin Bacon! Bacons uttryck och vrede känns trovärdigt med hur man känt på riktigt, ifall man varit i samma situation, men själva manuset i sig är inget nytt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Death Sentence