Death Trap

Originaltitel: Eaten Alive
Regissör:Tobe Hooper
Utgivningsår:1976

Om Death Trap:

Ute i träskmarkerna ligger ett hotell, vars galne ägare även äger en krokodil som äter allting, vilket de stackars gästerna bistert får erfara.
Se filmen på Headweb

År: 1986
Genre: Komedi, Skräck
Motorsågsmassakern 2
Titel: Emanuelle and the Last Cannibals
Originaltitel: Emanuelle e gli ultimi cannibali
Regissör: Joe D\'Amato
År: 1977
Genre: Vuxenfilm, Äventyr, Skräck
Emanuelle and the Last Cannibals

Carolyn Jones, Robert Englund, Kyle Richards, Stuart Whitman, Marilyn Burns, Mel Ferrer, William Finley, Neville Brand, Roberta Collins, Crystin Sinclaire, Janus Blythe

Alvin L Fast, Mohammed Rustam

Skräck

Recension Death Trap

- weng-weng sätter betyg 2 och skriver:
En prostituerad kvinna som inte klarar arbetets villkor och sin kund Buck (Robert Englund) flyr bordellen och tar in på hotell Starlight. Judd (en haltande Neville Brand som är filmens största behållning) äger hotellet. Han talar för sig själv och uppför sig allmänt märkligt. Han har en afrikansk jättekrokodil (en uppenbar attrap) i en liten bassäng utanför hotellet och han mördar människor med en...

Recension av Death Trap - Läs hela!

Med i listor: Video nasties
Diskussioner om Death Trap  (0 diskussioner)
Kommentarer om Death Trap (54 st)
gurra-91 (Anmäl)   23/7 2016
Att vissa verkar föredra TCM 2 framför denna är för mig en fullständig gåta. Eaten alive må vara mer B än första TCM men det är fortfarande en schyst rulle med liknande stämning, komiska inslag, sunkiga miljöer och en galen mördare. Helt klart Tobe Hoopers bästa film efter Motorsågsmassakern (den första alltså)
F-M-J (Anmäl)   1/2 2015
Det är med fokusering på charmen jag ger filmen godkänt. Ljussättningen är ju bara så dålig den kan bli, vilket smälter bra ihop med de underliga karaktärerna som flimrar förbi det mordiska hotellet. Men jämförelsevis med regissörens vassare verk faller denna lätt i skym undan, med all rätt. En svag tvåa.
Raimo_1985 (Anmäl)   15/10 2014
Svag tvåa, dålig men lite rolig. Många förvirrade karaktärer. Riktigt fula miljöer. Få bra skådespelare. Det känns som han försökt göra Motorsågsmassakern igen, men har tyvärr misslyckats totalt.
Bumbi78 (Anmäl)   18/5 2013
Omtitt efter många år och kan konstatera den fortfarande inte håller måttet. Att följa upp TCM några år senare med den här lade naturligtvis förväntningar på Hooper, men den här spelar inte alls i samma liga. Det finns dock likheter med den extremt skitiga känslan och det korniga fotot samt mer "ljud" än soundtrack. Problemet är att Eaten Alive mest står och tuggar utan att gå framåt, och den saknar den otrevliga stämningen som gjorde TCM så bra. Blodigheterna får godkänt även om "krokodilen" må vart i stelaste laget.
Screwface (Anmäl)   26/11 2012
Haha, ja alltid nån ny upplevelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Death Trap