Death Warrant

Originaltitel: Death Warrant
Regissör:Deran Sarafian
Utgivningsår:1990

Om Death Warrant:

I ett fängelse begås en rad mystiska mord. För att lösa dem skickas polisen Burke in "under cover". Allt fungerar planenligt tills hans fiende förflyttas till fängelset och direkt känner igen honom.

Titel: Nico
Originaltitel: Above the Law
Regissör: Andrew Davis
Regissör: Bradford May
År: 2008
Genre: Drama, Action, Kriminalare
Ring of Death

Jean-Claude Van Damme, Cynthia Gibb, Robert Guillaume, George Dickerson, Art LaFleur, Patrick Kilpatrick, Joshua John Miller

David S Goyer

Drama, Action

Kanada, USA
Diskussioner om Death Warrant  (0 diskussioner)
Kommentarer om Death Warrant (50 st)
Solidus (Anmäl)   31/12 2018
Charmig hjärndöd action där Janne blir inlåst i fängelset. Round-kicksen avlöser varandra och skurkarna känns hämtade från en serietidning. Filmen funkar, men det finns bättre bidrag inom underhållande fängelsefilmer som t.ex. LOCK UP med Stallone, TANGO OCH CASH med Stallone och Russell och avslutningsvis Van Dammes andra fängelsefilm IN HELL som är betydligt mer seriösare och mörkare.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Djason (Anmäl)   13/7 2017
Bortser man från allt det dumma är detta en underhållande film där Van Damme har några scener som bara han kan leverera. Gulligt underbett den där Cynthia Gibb har.
BrutusBeefcake (Anmäl)   21/11 2016
Världens mest o diskreta undercover-snut i världens kanske sämsta fängelse! Perfekt dum ungefär hela tiden där "Priest" med sitt lakanharem med transor är grädden på moset. Den sackar ned lite ibland och jag har sett bättre fajter och roligare fajter med Klåddis men filmen är dock oväntat snygg vilket är ett stort plus. Skön låt i eftertexterna dessutom. En mellanfilm i Van Dammes register! (7-/15)
BrutusBeefcake (Anmäl)   21/11 2016
Världens mest o diskreta undercover-snut i världens kanske sämsta fängelse! So far so good och det är alldeles lagom dumt hela vägen igenom, men tyvärr så är det inte så kul hela tiden heller. Väldigt ojämn men ändå en bra dos med Klåddan-underhållning. En mellanfilm från Jean-Claude. (6+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Death Warrant