Death Wish

Originaltitel: Death Wish
Regissör:Eli Roth
Utgivningsår:2018

Om Death Wish:

Kirurgen Dr Paul Kersey lever med sin fru och tonårsdotter i en lugn förort till Chicago. Pauls enda kontakt med stadens eskalerande våld är genom de offer han vårdar på sin akutmottagning. Tills en dag – då hans fru och dotter blir brutalt överfallna i sitt hem. Polisen har inga resurser att utreda dådet men Paul är fast besluten att skipa rättvisa och tar själv upp den blodiga jakten på förövarna.

Titel: Death Wish - Våldets fiende nr 1
Originaltitel: Death Wish IV: The Crackdown
Regissör: J Lee Thompson
År: 1987
Death Wish IV

Bruce Willis, Vincent D'Onofrio, Elisabeth Shue, Camila Morrone, Dean Norris, Beau Knapp, Kimberly Elise, Len Cariou, Jack Kesy, Ronnie Gene Blevins, Kirby Bliss Blanton, Andreas Apergis, Ian Matthews, Wendy Crewson, Jason Cavalier, Warona Setshwaelo

Joe Carnahan

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Death Wish  (0 diskussioner)
Kommentarer om Death Wish (23 st)
Christofer (Anmäl)   17:59 5/5
Överlag inte fullt så usel som jag hade väntat mig, men upplösningen och inte minst slutscenen var ju rejält uselt. När gjorde förresten Brucan en bra roll senast?
dudson (Anmäl)   14:06 7/2
Willys kändes sådär som Kersey men var ändå kanske bäst till denna remake. Som förövrigt var helt onödig! Känns som karln går på sparlåga hela tiden. Några köttiga scener bjuds det på ändock" Snäll 3a.
Bomkia (Anmäl)   13:25 2/1
Orginalet är bättre och Willis går på sparlåga som vanligt. Filmen räddas av brutal action och Vincent D'Onofrio som Willis brorsa. 3-
Zok (Anmäl)   10:33 2/1
Stabil action, bland Willis bästa på senare år.
Misslovemovie (Anmäl)   15/11 2018
Rätt tråkig även om jag gillar skådespelarna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Death Wish