Death Wish IV

Originaltitel: Death Wish IV: The Crackdown
Regissör:J Lee Thompson
Utgivningsår:1987

Om Death Wish IV:

Den ensamme tuffe kämpen Paul Kersey tar upp kampen mot droghandlare efter att hans flickväns enda dotter dör av en överdos. Han luras in i ett livsfarligt spel.

Titel: Death Wish V - Dödens ansikte
Originaltitel: Death Wish
Regissör: Eli Roth
År: 2018
Death Wish

Charles Bronson, Perry Lopez, John P Ryan, Kay Lenz, George Dickerson, Dana Barron, Oh Soon-Tek, Jesse Dabson, Peter Sherayko, James Purcell, Michael Russo, Danny Trejo, Mike Moroff, Dan Ferro, Tim Russ

Gail Morgan Hickman

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Recension Death Wish IV

- kanemura sätter betyg 3 och skriver:
Death Wish 4 - Crackdown (1987) År 1987 var Charles Bronson 76 år gammal. I boken “Bronson’s on the loose - The Making of the Death Wish movies” kan man läsa att han vid detta lag var relativt trött på serien. Han kände att hjärtat försvunnit och karaktären Paul Kershey hade gått från en everyday man till en Terminator-lik mördarmaskin som gick berserk i den undre världen. Filmen inleds med att...

Recension av Death Wish IV - Läs hela!

Diskussioner om Death Wish IV  (0 diskussioner)
Kommentarer om Death Wish IV (33 st)
Robkiller (Anmäl)   00:07 28/2
Nu börjar det märkas att det är 80-tal. Men tyvärr blir det här ändå rätt tråkigt. Rullar mest på utan att ta sig.
Solidus (Anmäl)   6/8 2017
Underhållningsfaktorn från tredje filmen är tyvärr borta och nu fokuserar man på att skapa samma seriösa ton från första filmen. Tyvärr blir det en seg hämndresa som Paul Kersey ger sig ut på. Helt ok, men ej mer än så.
Dutch (Anmäl)   25/7 2016
Det är alltid en underbar upplevelse att se Bronson gå loss på knarklangarslödder.
Raimo_1985 (Anmäl)   14/6 2016
Nu var det ett tag sen jag såg första filmen, säkert tio år sedan, men just nu känns denna fjärde uppföljare som den bästa filmen i serien förutom den första. Jag har dock inte sett tvåan. Denna är mer film än trean och Bronson visar sina bästa sidor som skådespelare. Han är bra på lite pratigare roller också. Kul att se Danny Trejo i en liten biroll som torped också. En svag fyra till filmen.
kanemura (Anmäl)   7/3 2016
Filmen är runt 2,5-3 poäng men skurken får 4,5 poäng. Detta gör att slutbetyget blir en 3a. Trevlig action som skriker 80-tal. Finfin uppgörelse och en riktigt bra twist!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Death Wish IV