Deathstalker

Originaltitel: Deathstalker
Regissör:James Sbardellati
Utgivningsår:1983

Om Deathstalker:

Krigaren Deathstalker skall samla ihop tre magiska föremål som kan styra världen. En ond härskare har två av föremålen. Härskaren skall ha en tornering där den bäste krigaren skall utses. Deathstalker ser sin chans och ställer upp på spelet.

Titel: Barbarian Queen
Originaltitel: Deathstalker II
Regissör: Jim Wynorski
År: 1987
Deathstalker II

Lana Clarkson, Victor Bo, Rick Hill, Barbi Benton, Richard Brooker, Bernard Erhard, Augusto Larreta, Maria Fournery, Gabriela Rubinstein

Howard R Cohen

Action, Äventyr, Fantasy

Argentina, USA
Med i listor: Fantasy
Diskussioner om Deathstalker  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deathstalker (25 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   14/9 2014
En film som verkar vara skapad av människor som tycker att det här med manus är lite överskattat, allt man behöver är ju kombatterande karlar och avklädda damer i nån slags medeltids-fantasy-värld. Jag inser givetvis att det är svårt att bygga upp en övertygande argumentation mot den formeln, men en bra film blir det inte den här gången. Deathstalkerns arroganta attityd blir lite kul på sina ställen, och skurken (som för övrigt är uppseendeväckande lik Ronny Svensson) har en rolig plan, men på det stora hela blir jag ganska uttråkad av den här röran. Tvåan ska dock vara bättre, har jag hört
Bumbi78 (Anmäl)   28/3 2013
Helt otroligt idiotiskt barbar-raffel som möjligtvis knäcks i dålig smak av samma tids italienska alster. Svajiga kulisser och svettiga män bland mängder av damer utan kläder och tjock rök. Det blev några goda skratt längs den korta speltiden och visst kommer jag nr 2 av den här skiten om den skulle hittas.
dudson (Anmäl)   3/10 2011
Hehee pattar blodiga slagsmål ond trollkarl och en klassisk story på det gör den här filmen underhållande på nått vis,Men bra är den inte för fem öre...
Robkiller (Anmäl)   3/9 2011
Svärdfantasyaction från 80-talet.. ja det finns fan en massa såna.. och de flesta är tokusla, inklusive denna. Skådespelarna håller väl ungefär lika hög klass som en lyktstolpe.. musiken är fruktansvärd rakt igenom hela filmen... slagsmålsscenerna är skitdåligt gjorda... och regin är under all kritik... ok... filmen innehåller ett äventyr, magiska svärd och avklädda krigarkvinnor, men det räcker ändå inte långt, ingenstans faktiskt.
Jan-Carl Raspe (Anmäl)   25/8 2011
Många tuttar, men det är 'la allt sevärt i hela filmen?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deathstalker