Deathwatch

Originaltitel: Deathwatch
Regissör:Michael J Bassett
Utgivningsår:2002

Om Deathwatch:

Västfronten 1917. Tio brittiska soldater har kommit ifrån sitt Y-kompaniet och är plötsligt vilse i gryningsdimman långt in i fiendens territorium. De söker skydd i en tysk skyttegrav och tar en övergiven tysk soldat som gisslan, samtidigt som de försöker förstå vad det är som gjort honom så skräckslagen. Runt omkring dem i den övergivna skyttegraven ligger döda soldater – flera av dem mördade av sina egna. Snart börjar en efter en av de brittiska soldaterna bli galna och döda varandra. Den yngste av dem, 16-årige Charlie Shakespeare, är snart den ende med sinnet i behåll. Men han vet ännu inte vad det är för skräck som omger dem. Det enda han vet är att de inte är ensamma…
Se filmen på CDON

Regissör: Russell Mulcahy
År: 2001
Genre: Drama, Action, Krig
Bataljon saknad

Jamie Bell, Andy Serkis, Hans Matheson, Rúaidhrí Conroy, Hugh O'Conor, Dean Lennox Kelly, Matthew Rhys, Laurence Fox, Hugo Speer, Kris Marshall

Michael J Bassett

Drama, Thriller, Skräck, Krig

Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Italien
Med i listor: Första världskriget
Diskussioner om Deathwatch  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deathwatch (80 st)
Afflicter (Anmäl)   12/1 2015
Början är ju en uppenbar spoiler för resten av filmen. Ändå bättre än liknande skräckkrigsfilmer som t.ex. The Bunker.
Elizadushkufan (Anmäl)   7/9 2014
Inte min typ av film, den var väldigt tråkig och Jamie Bells insats hjälpte inte heller....
Taliah (Anmäl)   3/6 2012
Fina råttor.
Podpolkovnik (Anmäl)   14/2 2012
Ganska underhållande. Helt okej skådespeleri och intressant twist.
Miss Awesome (Anmäl)   12/6 2011
Helt okej film. Gillar blandningen av krig och skräck. Tycker dock temat "ond plats" är väldigt uttjatad och hyfsat tråkigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deathwatch