The List

Originaltitel: Deception
Regissör:Marcel Langenegger
Utgivningsår:2008

Om The List:

En revisor blir introducerad till en mystisk sexklubb av sin vän som är advokat. Men i denna nya värld blir han snart huvudmisstänkt i fallet med en kvinnas försvinnande och en stöt som involverar många miljoner dollar.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Joby Harold
År: 2007
Genre: Drama, Thriller
Awake

Ewan McGregor, Hugh Jackman, Michelle Williams, Maggie Q, Lisa Gay Hamilton, Natasha Henstridge, Charlotte Rampling, Zoe Perry, Aya Cash, Malcolm Goodwin, Daisy Bates, Paz de la Huerta, Shannan Click, Rachael Taylor, Paul Sparks, Margaret Colin

Mark Bomback

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

The Tourist, Manipulation

Diskussioner om The List  (0 diskussioner)
Kommentarer om The List (90 st)
Groundhog Dave (Anmäl)   18:44 21/5
*halvspoiler* Helt ok fram till runt slutet då det blir total pannkaka. Fattar inte varför de inte sytt ihop storyn lite bättre.
annihilat0r (Anmäl)   6/6 2016
"Deception" inledde starkt och tedde sig länge som ett lovande mysterium. Men någonting i karaktärernas dynamik fattades dessvärre, vilket blev allt mer uppenbart ju längre filmen pågick. Trots det bör betyget godkänt betraktas som extremt ohotat.
FUR (Anmäl)   1/8 2015
Bra musik - inte så mycket annat.
tildiz6 (Anmäl)   15/4 2015
Blev glad när jag började ana att filmen var mer utav en psykologisk thriller, sen bah smack käftsmäll, om det ändå vore så väl. Nej men det är inte en usel film, den försöker bara vara smartare än den är och det känns som att de förväntade sig "wow!"-reaktioner från tittarna, men tyvärr, Langenegger, som förövrigt verkar vara en lodis de hittade på gatan med tanke på hans tidigare filmer (som inte finns). Jag älskar Charlotte Rampling och det hade varit kul om man fått se mer av henne. Skådespelarna är väl inte direkt "dåliga", men jag hade förväntat mig mer, inte minst från Jackman. Och av tidigare filmer så vet jag att Michelle Williams är mycket bättre än hon visade i den här filmen. Det blir en tvåa.
Zipper (Anmäl)   9/4 2015
Hemskt förutsägbar från början till slut. Största behållningen är Charlotte Rampling i en delikat miniroll.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The List