Betyg idag: 1 314 Besökare idag: 4 173

Originaltitel: Deep Blue Sea
Regissör:Renny Harlin
Utgivningsår:1999

Om Deep Blue Sea:

En grupp vetenskapsmän vid undervattenslaboratoriet Aquatica har under en lång tid manipulerat fem hajars hjärnor för att ta fram ett botemedel mot Alzheimers sjukdom. Då de arbetat under tidspress och hot om en indragen budget, har de inte lyckats motverka en oväntad sidoeffekt - hajarna har blivit intelligenta. Plötsligt står vetenskapsmännen inför hotet att utgöra lunch för hajarna...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Stephen Sommers
År: 1998
Genre: Action, Thriller, Skräck
Deep Rising

Thomas Jane, Saffron Burrows, Samuel L Jackson, Stellan Skarsgård, Michael Rapaport, Jacqueline McKenzie, LL Cool J, Aida Turturro, Eyal Podell, Erinn Bartlett, Dan Thiel, Sabrina Geerinckx, Mary Kay Bergman (röst)

Donna Powers, Wayne Powers, Duncan Kennedy

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Australien

Recension Deep Blue Sea

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
Jag tycker att effekterna är det bästa med hela filmen även om det är klart överdrivet och orealistiskt, men det är väl inget nytt i Hollywood. Att LL Cool J kunde vara så rolig visste jag inte och han förtjänar ett plus i kanten. Men annars hittar jag inte mycket speciellt att ge plus på i den här filmen, som tur är inte mycket minus heller. Man har liksom glömt handling, bra skådespel med mera, vilket...

Recension av Deep Blue Sea - Läs hela!

Diskussioner om Deep Blue Sea  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deep Blue Sea (582 st)
Rai (Anmäl)   9/12 2017
Så jävla dålig film, URK!
Zingostar (Anmäl)   25/10 2017
Bra rysare. Har ett par riktigt effektiva scener som får pulsen att öka. Jag gillar denna film. Gillar känslan av b-film med en stor budget som ändå är effektiv.
myslas (Anmäl)   5/8 2017
Manuset är mer eller mindre på Sharknado-nivå men utan den avsedda ironin. Ett fåtal gånger blir det så underhållande uselt att man skrattar åt det men det är mestadels bara dåligt.
GinNTonic (Anmäl)   10/5 2017
En kass film kan typ inte bli bättre än såhär!
widez (Anmäl)   25/3 2017
Milt underhållande.