Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 683

Originaltitel: Deepwater Horizon
Regissör:Peter Berg
Utgivningsår:2016

Om Deepwater Horizon:

En historia som utspelar sig ombord på oljeplattformen Deepwater Horizon, som när den exploderade i april 2010 orsakade det värsta oljespillet i amerikansk historia.

Titel: The Finest Hours
Regissör: Peter Berg
År: 2013
Genre: Drama, Action, Thriller, Krig
Lone Survivor

Mark Wahlberg, Kurt Russell, John Malkovich, Kate Hudson, Gina Rodriguez, Dylan O'Brien, Ethan Suplee, Dave Maldonado, Brad Leland, James DuMont, Stella Allen, Joe Chrest, Jeremy Sande, Douglas M Griffin, Juston Street, Terry Milam, JD Evermore

Matthew Michael Carnahan, Matthew Sand

Drama, Action, Thriller

Hongkong, USA
Filmnummer: 119291
Diskussioner om Deepwater Horizon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deepwater Horizon (35 st)
Christofer (Anmäl)   21:39 17/7
Bombastiskt och medryckande, med snyggt foto och med frontskådisar som jag gillar. Om det inte varit för den alldeles för korta speltiden på 99 min exkl eftertexter så hade fyran kunnat vara ett faktum. Man hade lätt kunnat klämma in 20-30 min till för att det inte skulle kännas korthugget, vilket det nu blev.
Andreas_ (Anmäl)   16:49 16/7
Väldigt bra och välgjord film om den största oljekatastrofen i USAs historia och det är riktigt välgjort, men den är gjord av mästaren Peter Berg som inte vet hur man gör en dålig film, han hade t.o.m kunnat göra en film om färg som torkar och fått den att bli spännande och intressant. en mästare med kameran och att få ut det bästa av sina skådespelare och han har ett öra för den perfekta musiken till varenda jäkla scen, han är en mästerlig regissör och jag har dragit mig från att se denna film för jag trodde att det skulle vara astråkigt men när det är gjort av Peter Berg så är det aldrig astråkigt och skådisarna är oerhört bra, Mark Wahlberg, Kurt Russell, John Malkovich, Kate Hudson är dom stora namnen i filmen och alla gör ett ypperligt jobb framför kameran, speciellt Russell och Malkovich. Som sagt väldigt bra, välgjord och mycket spännande film, rekommenderas och betyget blir en stark 4:a från mig.
Barneyk (Anmäl)   23:52 15/7
Jag gillar kameraarbetet och överlag är det sådär väldigt välgjort när det kommer till miljö, effekter och skåsespelarinsatser. Men när karsktärerna är så endimensionella och formuläriska hjälper inte just det så mycket. Småtråkig överlag. Bitivs blir det lite bra men i nästa scen himlar jag så hårt med ögonen att jag är rädd att dom ska fastna. Om jag aldrig någonsin igen ser en man i katastrof skypea med sin fru är det för snart. Litet plus för att BPs girighet får skulden men litet minus för att det inte sätts i större perspektiv. Svag tvåa.
Djason (Anmäl)   16:17 23/5
Snygg och välspelad men något som stör mig är att trots hur mycket oljeplattformen exploderar och brinner så är de amerikanska flaggorna helt orörda, fruktansvärt barnsligt.
Bumbi78 (Anmäl)   23:53 4/5
Jo det var nog exakt just så det gick till *L*. Hjältehistoria med antihjältar baserad på en riktig händelse, och faktiskt en helt okej action med en skvätt drama. Alla övertygar och effekterna är snygga.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deepwater Horizon