Betyg idag: 1 011 Besökare idag: 5 696

Originaltitel: Deepwater Horizon
Regissör:Peter Berg
Utgivningsår:2016

Om Deepwater Horizon:

En historia som utspelar sig ombord på oljeplattformen Deepwater Horizon, som när den exploderade i april 2010 orsakade det värsta oljespillet i amerikansk historia.

Titel: Patriots Day
Regissör: Peter Berg
År: 2013
Genre: Drama, Action, Thriller, Krig
Lone Survivor

Mark Wahlberg, Kurt Russell, John Malkovich, Kate Hudson, Gina Rodriguez, Dylan O'Brien, Ethan Suplee, Dave Maldonado, Brad Leland, James DuMont, Stella Allen, Joe Chrest, Jeremy Sande, Douglas M Griffin, Juston Street, Terry Milam, JD Evermore

Matthew Michael Carnahan, Matthew Sand

Drama, Action, Thriller

Hongkong, USA
Filmnummer: 119291
Diskussioner om Deepwater Horizon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deepwater Horizon (44 st)
S_Griffon (Anmäl)   18:47 13/1
Spännande att se hur det gick till. Sluttexterna var lite B.
haajen (Anmäl)   11:53 13/1
Snyggt spektakel men i övrigt är det verkligen formulär 1A som gäller, svag 3a.
ernils_l (Anmäl)   10/12 2017
Sjukt intensiv film! Fångar intresset direkt, och sen går det inte att släppa den. Dessutom är den välspelad och snygg, långt över vad jag hade förväntat mig.
annihilat0r (Anmäl)   26/11 2017
"Deepwater Horizon" skildrar en hemsk berättelse från verklighetens kapitalism. Det föreligger en viss fördel om tittaren är intresserad av oljeplattformar.
Krille80 (Anmäl)   4/11 2017
Jag gillade verkligen hur fokuserad denna verklighetsbaserade historia är berättad här. Den berättar en del av den stora händelsen men lyckas ändå informera mig som tittare om den stora bilden. Så cred till manusarbetet då man både lyckas underhålla och skapa tyngd på samma gång. Att historien, som sagt, är baserad utifrån verkliga händelser underlättar så klart den emotionella delen men skådespelarna visar kompetens och ingen spelar "den vanlige mannen" som Mark Wahlberg. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deepwater Horizon