Deer Hunter

Originaltitel: The Deer Hunter
Regissör:Michael Cimino
Utgivningsår:1978

Om Deer Hunter:

En skildring av hur Vietnamkriget påverkade en samling människor i en liten industristad i Pennsylvania.

Titel: Apocalypse
Regissör: Martin Scorsese
År: 1976
Genre: Drama, Kriminalare
Taxi Driver

Robert De Niro, John Cazale, John Savage, Christopher Walken, Meryl Streep, George Dzundza, Chuck Aspegren, Shirley Stoler, Rutanya Alda, Pierre Segui, Mady Kaplan, Amy Wright, Mary Ann Haenel, Richard Kuss, Joe Grifasi

Deric Washburn

Drama, Krig

Storbritannien, USA

Recension Deer Hunter

- RosaPantern sätter betyg 5 och skriver:
Deer Hunter är enligt mig den bästa krigsskildringen genom alla tider. Och det är många mer som håller med. Deer Hunter belönades med 5 oscar. Och det är den värd! I filmen följer vi tre stålverksarbetares liv. De är vanliga killar som gillar att jaga hjort och dricka öl tillsammans. Dom skickas ut till Vietnam till ett krig ingen av dom förstår eller vill känna sig delaktig i. I början av filmen...

Recension av Deer Hunter - Läs hela!

Med i listor: 70-tal Top 50, Admins val, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Krig Top 50, Medlemmarnas mest eftersökta, Oscars
Diskussioner om Deer Hunter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deer Hunter (888 st)
Robkiller (Anmäl)   18:39 22/2
Möjligtvis aktuell för sin tid, men nu mest bara långtråkig.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
En av de mest överskattade filmerna
oskaraspfors (Anmäl)   28/4 2017
Såg denna som 17-åring 2009. Det var bland det bästa jag sett tyckte jag då. Ser om den åtta år senare och den är minst lika bra. Helt fantastisk film!
Hypostas (Anmäl)   23/1 2017
Höjning till femma efter omtitt.
RustyFilm (Anmäl)   5/12 2016
En krigsfilm som är mer drama än krig. Filmen handlar om relationerna mellan grabbarna i ett stål arbetar gäng och hur dessa relationer påverkas när tre av dom kallas till tjänst i Vietnamkriget. Vi får följa gänget före, under och efter kriget. Det här är en mycket bra film som omöjligt lämnar någon oberörd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deer Hunter