Deer Hunter

Originaltitel: The Deer Hunter
Regissör:Michael Cimino
Utgivningsår:1978

Om Deer Hunter:

En skildring av hur Vietnamkriget påverkade en samling människor i en liten industristad i Pennsylvania.

Titel: Apocalypse
Regissör: Martin Scorsese
År: 1976
Genre: Drama, Kriminalare
Taxi Driver

Robert De Niro, John Cazale, John Savage, Christopher Walken, Meryl Streep, George Dzundza, Chuck Aspegren, Shirley Stoler, Rutanya Alda, Pierre Segui, Mady Kaplan, Amy Wright, Mary Ann Haenel, Richard Kuss, Joe Grifasi

Deric Washburn

Drama, Krig

Storbritannien, USA

Recension Deer Hunter

- Orvar_Säfström skriver:
Krig - många har uttalat sig, från filosofer till kungar, presidenter, militärer och pacifister. Men jag vet ingen som har gjort det så bra som Michael Cimino. Det har nog alltid funnits en viss pojkromantisering kring krig i alla tider, unga män som ger sig ut i strid för att döda åt sitt fosterland. Steve, Nick, Mike är hårt arbetande gruvarbetare i en sömnig stad någonstans i Klippiga Bergen....

Recension av Deer Hunter - Läs hela!

Med i listor: 70-tal Top 50, Admins val, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Krig Top 50, Medlemmarnas mest eftersökta, Oscars
Diskussioner om Deer Hunter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Deer Hunter (889 st)
Pi-R (Anmäl)   21:43 8/9
Det är macho och spekulativt, porträttet av kriget är minst sagt ensidigt, och manus är faktiskt inget vidare och knappast starkt nog att sträckas ut till tre timmar. Krigsfilm, ska sägas, är allt annat än min favoritgenre, men det innebär inte att det inte gjort riktigt bra rullar i genren – Deer Hunter hör dock inte till dem. Samtidigt måste sägas att skådespelarna gör riktigt bra ifrån sig, inte minst De Niro, som lyckas prestera några genuint fenomenala scener. Hade det inte varit för skådespelarinsatserna har jag svårt att se att filmen skulle hållas såpass högt som den fortfarande gör. Och slutscenen är manusmässigt vedervärdig. Trean räddas uteslutande av skådespelarensemblen.
Robkiller (Anmäl)   18:39 22/2
Möjligtvis aktuell för sin tid, men nu mest bara långtråkig.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
En av de mest överskattade filmerna
oskaraspfors (Anmäl)   28/4 2017
Såg denna som 17-åring 2009. Det var bland det bästa jag sett tyckte jag då. Ser om den åtta år senare och den är minst lika bra. Helt fantastisk film!
Hypostas (Anmäl)   23/1 2017
Höjning till femma efter omtitt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Deer Hunter