Déjà Vu

Originaltitel: Deja Vu
Regissör:Tony Scott
Utgivningsår:2006

Om Déjà Vu:

Federala agenten Doug Carlin kallas in för att säkra bevis efter en fruktansvärd explosion ombord på en New Orleans-färja. Istället blir han förd till ett topphemligt labb där det finns övervakningsutrustning med vars hjälp man kan se tillbaka i tiden. Men kan denna högteknologiska utrustning verkligen hjälpa Carlin att ändra det förflutna?

Titel: Source Code
Genre: Drama, Thriller
Vantage Point
Titel: Time Lapse
Originaltitel: Time Lapse
Regissör: Bradley King (III)
År: 2014
Genre: Thriller, Science Fiction
Time Lapse

Denzel Washington, Val Kilmer, Bruce Greenwood, Matt Craven, Elden Henson, Adam Goldberg, Jim Caviezel, Erika Alexander, Rich Hutchman, Enrique Castillo, Brian Howe, Elle Fanning, Paula Patton, Donna W Scott, Shondrella Avery, Mark Phinney

Bill Marsilii, Terry Rossio

Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller, Äventyr, Science Fiction

USA, Storbritannien

Recension Déjà Vu

- Pebosjan sätter betyg 3 och skriver:
Intensiv nutida action, så beskrivs Tony Scotts verk för det mesta. För några år sen nådde han toppen på sin karriär, "Man on Fire" ett rafflande actiondrama som skildrar två olika aspekter av hur man gör bra och gripande film. Nu är Scott tillbaka, upplägget är som gjort, ännu en gång är Denzel Washington i huvudrollen som den tillbakadragna huvudrollsinnehavaren som ska hämnas. I "Man on Fire" gör...

Recension av Déjà Vu - Läs hela!

Med i listor: Tidsresor
Diskussioner om Déjà Vu  (0 diskussioner)
Kommentarer om Déjà Vu (565 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   10/9 2016
Bra och ganska udda film.
wasteoftime (Anmäl)   15/8 2016
Här är det svårt att vet vart man egentligen skall börja... Det känns som att Denzel Washington kämpar mot strömmen, både i filmen handling, och i filmen allmänt. Han försöker att hålla uppe skenet. Det är tappert försökt, men det håller inte, inte minst är den första halvtimmen rent ut sagt vedervärdig. Sedan tar det sig, för all del, men den bittra eftersmaken av inledningen, och att nästan två tredjedelar av filmen bara skulle vara något slags inledning, är verkligen allt annat än smickrande. Och slutet, ja, ska väl inte säga allt för mycket om det, egentligen, är väl allt jag egentligen kan säga här. Nä, med ett lite mer välarbetat manus, och lite mer trovärdighet bakom så hade det nog orkat upp på en tvåa, kanske en trea, till och med, men det är ju omöjligt att sia om. Som det är stannar den på en etta, med 0,0 på SH-skalan.
lackofself (Anmäl)   12/6 2015
Hur många dödade Denzel med sin Hummer på bilbron? "Waow, vilken fräck och tuff hjälm!", bilar flippar och kraschar, "Nu tar vi den jävla terrorstollen hah, förresten skicka ambulans"
AlbinWesley (Anmäl)   24/3 2015
Det finns väl intressanta tankar och kvalitativt hantverk, men fan den va tråkig alltså. Och inte riktigt så smart som skulle behövas för att hålla måttet för mig.
ilw (Anmäl)   29/12 2014
Om den döda kvinnan på bårhuset: "She's beautiful", perverst smygtittande på densamma och sen hela räddningsaktionen på det. Säger en del om kvinnors funktion och värde i de här människornas ögon. Tröttsamt och amerikanskt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Déjà Vu