Delirium

Originaltitel: Delirio caldo
Regissör:Renato Polselli
Utgivningsår:1972

Om Delirium:

Psyklogen Herbert Lyutak är inte densamma efter att ha blivit skadad i Vietnam. Hans impotens driver honom till att mörda vackra kvinnor.

Mickey Hargitay, Rita Calderoni, Raoul Traucher, Carmen Young

Kriminalare, Skräck

Death at the Villa

Italien
Med i listor: Giallo, Video nasties
Diskussioner om Delirium  (0 diskussioner)
Kommentarer om Delirium (15 st)
Gordyal (Anmäl)   2/3 2018
(Italienska versionen) Rejält rörig och sedvanligt tråkig giallo som räddas av hyfsat stora mängder toppen-sleaze. (7-/15)
EvilNed (Anmäl)   11/6 2017
Filmen hade "något" i dess första del men eftersom hela sista 30 minuterna spenderas med att noggrant dokumentera hustruns psykbryt då hon skriker och får panik över allt så avslutas den verkligen i botten.
LeffeK (Anmäl)   9/5 2012
Skön film, möjligt att amerikanska versionen var något bättre då den var lite mer komprimerad och händelsefylld. Mickey Hargitay spelar psyk rätt bra med!
Bumbi78 (Anmäl)   14/10 2011
Sleaze och tokerier avlöser varandra i den här osammanhängande giallon där klippen kändes störande. Storyn är oklanderlig och av för genren vanligt snitt och skådisarna var bra. Jag såg den italienska lite längre versionen, men tjuvkikade lite på den amerikanska där mycket verkar annorlunda. Ska kolla den oxå nån dag då den är 16 min kortare. Soundtracket är blandat men av fin klass, nästan slöseri att ha så bra musik i den här.
Vitus (Anmäl)   5/1 2011
såg den italienska versionen, den amerikanska ska vara radikalt annorlunda så får nog bli den nån gång i framtiden med. denna var la bra men skumt klippt. saker händer så fort med plötsliga scenbyten och vissa som verkar helt ologiska. man får tänka snabbt helt enkelt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Delirium