Demolition

Originaltitel: Demolition
Regissör:Jean-Marc Vallée
Utgivningsår:2015

Om Demolition:

En investmentbankir kämpar med att förstå sitt känslomässiga bortfall efter sin frus tragiska bortgång. Han börjar slita sitt liv i bitar i ett försök att se var allt gick fel.

Titel: Smashed
Regissör: Cédric Klapisch
År: 2008
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Paris

Jake Gyllenhaal, Naomi Watts, Chris Cooper, Judah Lewis, CJ Wilson, Polly Draper, Malachy Cleary, Debra Monk, Heather Lind, Wass Stevens, Blaire Brooks, Ben Cole (III), Brendan Dooling, James Colby, Alfredo Narciso, Madison Arnold, Gregory Haney, Tom Kemp

Bryan Sipe

Drama, Komedi

Diskussioner om Demolition  (0 diskussioner)
Kommentarer om Demolition (17 st)
Kajanus (Anmäl)   19:48 21/1
Första tjugo minuterna är vassa, därefter går filmen bananas. Typiskt Vallée.
RustyFilm (Anmäl)   12/3 2018
Ett mycket udda och flummigt sorgearbete är här charmigt filmatiserat av Bryan Sipe/Jean-Mare Vallée (manus/regi). På skådespelarsidan stora plus till Jack Gyllenhaal (Davis), Naomi Watts (Karen) och Judah Lewis (Chris) som förvandlar detta underliga filmkoncept till nått riktigt bra. Skulle dock personligen önskat mig mer fokus på relationsdramat mellan just David, Karen och Chris och mindre fokus på aktiemäklarföretaget. Jag är mycket överraskad över mitt stora gillande av den här filmen (oväntat). Just soundtrack ere också när det väl dundrar igång.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   8/8 2017
Å typiskt bra. Ja, jag vet. Det här har vi sett förr. Men det är intressant, välspelat och medryckande. Lite synd att Chris Cooper spelar en ruskigt stereotyp roll...
HerrNenne (Anmäl)   29/5 2017
Jake Gyllenhaal är fantastisk. Så skön stämning i den här filmen och man njuter av åkturen rakt igenom.
Harford (Anmäl)   6/2 2017
Helt lysande! Enormt bra manus, bra regi och bra skådespeleri. Både rolig och tragisk. 2015 års bästa film kanske.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Demolition