Office Rats

Originaltitel: Demoted
Regissör:James B Rogers
Utgivningsår:2011

Om Office Rats:

Mike och Rodney är två riktiga glidare till säljare på en däckfirma som lägger betydligt mer tid på att tramsa och jäklas med sina kollegor än att verkligen arbeta. Deras likasinnade chef låter dem hållas och räkmackan är ett faktum. Tills den dag chefen dör av en hjärtattack - efter ett strippklubbsbesök med killarna. Hans efterträdare visar sig vara deras främsta hackkyckling, och nu är sötebrödsdagarna officiellt över. Mike och Rodney degraderas till sekreterare och får nu själva smaka på sin egen medicin – till den nye chefens stora skadeglädje.

Titel: Extract
Originaltitel: Grilled
Regissör: Jason Ensler
År: 2006
Grilled

Sean Astin, David Cross, Michael Vartan, Billy West, Sara Foster, Constance Zimmer, Erin Cahill, Celia Weston, Cleo King, Robert Klein, Ron White, Cathy Shim, Patrick St Esprit, Jill Bartlett, Jay Johnston

Dan Callahan

Komedi

Diskussioner om Office Rats  (0 diskussioner)
Kommentarer om Office Rats (14 st)
Barneyk (Anmäl)   11/9 2017
Osympatiska rövhål vare sig engagerar eller roar.
wasteoftime (Anmäl)   20/7 2016
En ganska småmysig komedi, rätt oförarglig för det mesta, men ibland tar den ut svängarna, vilket lite får den att falla på målsnöret. Inte just för det att den ibland tar ut svängarna, utan för att den inte riktigt verkar kunna bestämma sig vad den vill vara. Det är för det mesta efter standardmallen, men det görs på ett rätt trevligt sätt, samtidigt som den känns mer daterad än vad den är. Men det kan också ha lite med miljön den utspelar sig i, när man är van vid ett mycket mer moderniserat kontorsklimat, så visas det ju mest upp den dåliga standarden som sekreterarna har, vilket nog ger en rätt schysst bild av hur det kan vara. Men, allt som allt blir det ändå en etta till slut, och 0,0 på SH-skalan. Kanske att den hade kommit högre om den hade vågat ha lite mer inriktning och inte legat och nosat på så mycket.
Krille80 (Anmäl)   11/1 2015
Det jag mest uppskattar med denna komedi är på det sätt den under filmens gång får mig som tittare att ändra och flytta mina sympatier från olika karaktärer. Annars har man sett det förut och en del skämt lyckas med andra faller platt. Ingen stor komedi eller särskilt minnesvärt men en film som fungerar för stunden. 2+
snyltare (Anmäl)   22/2 2014
Varför la jag inte den här filmen i nej tack-högen när jag läste "Av skaparna till American Pie"?? Först är dom taskiga mot dom, sen är dom taskiga mot dom, sen ger dom tillbaka på dom igen. Men liiiite lite vänlighet fanns det där i mitten, och några skämt var lite roliga, så det blir ingen etta. (Men fy vad mycket kiss- och bajshumor och dåliga sexskämt)
AlbinWesley (Anmäl)   12/12 2013
Jag var på väg att sätta tvåa innan jag kom på bättre tankar. Det är inte världens sämsta film, den är nästan okej rent av. Men nästan okej är inget vidare även om David Cross är smårolig i ett par scener.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Office Rats