Den andre

Originaltitel: The Other
Regissör:Robert Mulligan
Utgivningsår:1972

Om Den andre:

Det 9-åriga tvillingparet Niles Och Holland får av sin farmor Ada lära sig en speciell lek varefter ett antal "olyckor" sker. Niles tror att Holland är den ansvarige, men Ada inser långsamt sanningen och är den enda som kan sätta stopp för denna dödslek.

Titel: Frenzy
Originaltitel: Frenzy
Regissör: Alfred Hitchcock
År: 1972
Genre: Kriminalare, Thriller
Frenzy

Uta Hagen, Diana Muldaur, Chris Udvarnoky, Martin Udvarnoky, Norma Connolly, Victor French, Loretta Leversee

Tom Tryon

Drama, Skräck, Mysterium

Diskussioner om Den andre  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den andre (7 st)
Gordyal (Anmäl)   28/5 2016
Trött, övertydlig och daterad. Snygga vyer är trevligt en stund. Hyfsat slut. (5+/15)
hairofthedog (Anmäl)   23/6 2010
orkade faktiskt inte se klart hela och lämnade en halvtimma för att sova.
brtkrbzhnv (Anmäl)   7/12 2009
Den här filmen är bara tråkig. Den lämnade mig helt oberörd.
3D Daniel (Anmäl)   23/2 2009
Som andra sagt innan. Barnskådespelarna är riktigt bra. Den här hör verkligen hemma bland de underskattade rysarna. Twisten var oväntad för mig och filmen steg för mig när den kom. Man fick vänta ett tag på att något skulle hända. Först kändes det som en barnfilm på 30-talet för att sedan övergå till en skräckfilm. Ett plus är vackra gårdsmiljöer.
riki-oh (Anmäl)   13/4 2007
Inte bra utfört...