Den blodiga stranden

Originaltitel: Blood Beach
Regissör:Jeffrey Bloom
Utgivningsår:1980

Om Den blodiga stranden:

Kultfilm med John Saxon i huvudrollen som en polis som utreder några mystiska dödsfall på en strand i Kalifornien. Det visar sig att det är ett blodtörstigt monster som lever i sanden som drar ner badgästerna i sanden för att sedan sluka dem.

Titel: They Bite
Alla helgons blodiga natt 3

John Saxon, David Huffman, Burt Young, Otis Young, Marianna Hill, Lena Pousette

Jeffrey Bloom, Steven Nalevansky

Action, Skräck, Mysterium

Diskussioner om Den blodiga stranden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den blodiga stranden (7 st)
Gordyal (Anmäl)   28/8 2015
Rätt så torftig och intetsägande film som verkligen känns som en halvbeige tv-produktion. Då och då glimmar den till utan att någonsin bli särskilt intressant. (4/15)
Bumbi78 (Anmäl)   19/4 2015
När det kommer till den här typen av skräckisar finns det betydligt roligare filmer att sukta efter. Blekt och småtråkigt när människor dras ner under sanden av något man ej alls får se förrän på slutet - och lika så bra var nästan det. Ett gott försök måhända, men knappast minnesvärd.
Noseman 2005 (Anmäl)   26/2 2015
Inte så blodigt som titeln antyder, men trots det en fokuserad och mer välgjord rulle än man kan tro. En stark trea i betyg förvånar även mig, men så får det bli. 6/10
Fläskkäft (Anmäl)   23/10 2014
Skön B-rysare från tidigt åttiotal. Inledningen utlovar kalkonvarning men jag tycker ändå att det är en skön stund framför tv:n. Monstret sparas ända in i det sista och det får ju en att hela tiden undra vad som pågår där under sanden. Burt Young är på gott humör och drar olämpliga vitsar och den alltid lika coola John Saxon tar sin roll på fullaste allvar och höjer även denna film med sin närvaro.
CinemaniaC (Anmäl)   3/3 2012
På titeln kan man tro det rör sig om en Troma-rulle men så är det inte som tur är. Rätt blodfattig skräckis och en del luckor i manuset störde en del. Det positiva var Gil Melles stämningsfulla musik och Burt Young som skönt skrävlande polis.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den blodiga stranden