Originaltitel: Den blomstertid nu kommer
Regissör:Victor Danell
Utgivningsår:2018

Om Den blomstertid nu kommer:

Sverige är under attack. Inte av stridsvagnar vid gränsen utan det handlar om it-system som mystiskt börjar släckas ned och faciliteter som plötsligt slås ut.

Titel: Skammen
Originaltitel: Skammen
Regissör: Ingmar Bergman
År: 1968
Skammen

Christoffer Nordenrot, Lisa Henni, Jesper Barkselius, Pia Halvorsen, Karin Bertling, Magnus Sundberg, Krister Kern, Lo Lexfors, Ulrika Bäckström, Niklas Jarneheim, Arvin Kananian, Håkan Ehn, Tarmo Sakari Hietala, Björn Andersson, Eleonor Leone

Christoffer Nordenrot, Victor Danell

Drama, Thriller

The Unthinkable

Sverige

Recension Den blomstertid nu kommer

- vakentimmar sätter betyg 3 och skriver:
Filmkollektivet Crazy Pictures är mest kända för sin kortfilmsserie på Youtube, Poesi för fiskar. Deras långsfilmsdebut finansierades till viss del av så kallad crowdfunding, via Kickstarter. Att den är gjord med små medel gör den samtidigt mer imponerande. Alla skådespelare i de bärande rollerna gör ett bra jobb och det är en väldigt snygg film, specialeffekterna är utmärkta och händelserna i filmen...

Recension av Den blomstertid nu kommer - Läs hela!

Diskussioner om Den blomstertid nu kommer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den blomstertid nu kommer (56 st)
Hanness (Anmäl)   12:52 25/5
Ologisk och pinsam film, såklart ska det vara den onda ryssen med.
norenorama (Anmäl)   16:25 10/5
Mycket var fan bra på riktigt, heja Sverige! Lätt sevärd, men en scen förstörde sjukt mycket för mig då jag är lite känslig för vissa saker, så drar ner betyget. Dock så har jag hittat en ny favvo skådisi Jesper Barkselius, farsan, sjukt bra, honom vill jag se mera utav, men han va så jävla bra här så är ingen fara för det, kul när man ser någon ny man gillar =) Lär även hålla ett öga på Victor Danell regissören, se vad han tar sig för mera.
Bumbi78 (Anmäl)   08:38 13/4
Jag är positivt överraskad, roligt att Sverige kan åstadkomma en riktig film för en gångs skull. Effekter, spänning och story är i stort bra, men visst hade filmens drama behövts fila på - särskilt huvudkaraktären som är bra grå.
dafreakish (Anmäl)   22:50 6/4
Imponerande debut av kollektivet. En intressant, vacker och samtidigt spännande historia som bådar oerhört gott inför framtiden.
Adoniram (Anmäl)   15:08 11/3
Det känns som man försökt göra två filmer i en. Katastrofdelen är väl inte så tokig, men relationsskildringen blir rent pekoral. Sammantaget: bra försök, med inte så lyckat resultat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den blomstertid nu kommer