Originaltitel: Den blomstertid nu kommer
Regissör:Victor Danell
Utgivningsår:2018

Om Den blomstertid nu kommer:

Sverige är under attack. Inte av stridsvagnar vid gränsen utan det handlar om it-system som mystiskt börjar släckas ned och faciliteter som plötsligt slås ut.

Christoffer Nordenrot, Jesper Barkselius, Lisa Henni, Pia Halvorsen, Magnus Sundberg, Krister Kern, Alexej Manvelov, Johan Wåhlin, Alan Adler, Liselott Lindeborg, Yngve Dahlberg, Håkan Ehn, Tarmo Sakari Hietala, Niklas Jarneheim, Arvin Kananian

Victor Danell, Christoffer Nordenrot

Drama, Thriller

The Unthinkable

Sverige

Recension Den blomstertid nu kommer

- vakentimmar sätter betyg 3 och skriver:
Filmkollektivet Crazy Pictures är mest kända för sin kortfilmsserie på Youtube, Poesi för fiskar. Deras långsfilmsdebut finansierades till viss del av så kallad crowdfunding, via Kickstarter. Att den är gjord med små medel gör den samtidigt mer imponerande. Alla skådespelare i de bärande rollerna gör ett bra jobb och det är en väldigt snygg film, specialeffekterna är utmärkta och händelserna i filmen...

Recension av Den blomstertid nu kommer - Läs hela!

Diskussioner om Den blomstertid nu kommer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den blomstertid nu kommer (31 st)
athelstone (Anmäl)   23:11 22/8
Inte en perfekt film i alla alla avseenden, men känslan och stämningen som förmedlas är oftast mycket trovärdig. Bitvis lite propagandavarning, bitvis lite för mycket hollywood och bitvis lite pajig men helheten är ändå oväntat bra.
Green Mamba (Anmäl)   21:49 19/8
SE INTE DENNA FILM! Den sämsta film jag har sett på bio. Extremt dåligt skådespeleri. Filmen saknar helt rödtråd, är bara sammansatt av lösa scener. Manuset och handlingen är så ogenomtänkt att det är pinsamt. Hela filmen är full av logiska luckor och de får inte ihop det på slutet.
Supernaut (Anmäl)   23:37 18/8
Snygg och i en helt annan klass än svensk film brukar vara.
jiemm (Anmäl)   09:56 12/8
Mycket välgjord. Och rolig pastisch på... ja det mesta. Men tyvärr är den väldigt seg i de långsamma partierna.
choklatchip (Anmäl)   00:04 1/8
När man har sett Crazy Pictures och Poesi för fiskars utveckling under åren så är det underbart att se att de lyckades med sin första långfilm. Personligen gillade jag början bäst och tycker att man kunnat jobba mer med den mänskliga bristen på kommunikation. Lite utdragen i min smak och lite för mycket action och för lite av deras vassa humor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den blomstertid nu kommer