Betyg idag: 1 208 Besökare idag: 5 527

Originaltitel: Den blomstertid nu kommer
Regissör:Victor Danell
Utgivningsår:2018

Om Den blomstertid nu kommer:

Sverige är under attack. Inte av stridsvagnar vid gränsen utan det handlar om it-system som mystiskt börjar släckas ned och faciliteter som plötsligt slås ut.

Christoffer Nordenrot, Lisa Henni, Jesper Barkselius, Pia Halvorsen, Karin Bertling, Magnus Sundberg, Krister Kern, Lo Lexfors, Ulrika Bäckström, Niklas Jarneheim, Arvin Kananian, Håkan Ehn, Tarmo Sakari Hietala, Björn Andersson, Eleonor Leone

Christoffer Nordenrot, Victor Danell

Drama, Thriller

The Unthinkable

Sverige

Recension Den blomstertid nu kommer

- vakentimmar sätter betyg 3 och skriver:
Filmkollektivet Crazy Pictures är mest kända för sin kortfilmsserie på Youtube, Poesi för fiskar. Deras långsfilmsdebut finansierades till viss del av så kallad crowdfunding, via Kickstarter. Att den är gjord med små medel gör den samtidigt mer imponerande. Alla skådespelare i de bärande rollerna gör ett bra jobb och det är en väldigt snygg film, specialeffekterna är utmärkta och händelserna i filmen...

Recension av Den blomstertid nu kommer - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Den blomstertid nu kommer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den blomstertid nu kommer (40 st)
lurkan (Anmäl)   01:08 18/11
Fy fan vilket skit!
DIProgan (Anmäl)   13:01 12/11
Märklig. Relationerna är behållningen och gör filmen till något av en kommentar kring att våga vara ärlig. Katastrof-bitarna känns rätt onödiga och fick en att tro att filmen skulle se väldigt annorlunda ut än vad den gjorde men i slutändan ok underhållning i ett annorlunda format för att vara svenskt.
saturday_sun (Anmäl)   23:18 10/11
Oengagerande om militär attack mot Sverige. Tyvärr väcker ingen av de tråkiga karaktärerna något medlidande utan man hoppas bara att slippa se dem mer. Oerhört trist kärlekshistoria som förblir olycklig oavsett omständigheterna. Det enda välstämda är väl pianot.
Purp (Anmäl)   19:15 5/11
De två huvudkaraktärerna, fadern och sonen är riktigt jobbiga står mest och stirrar med öppen mun och är allmänt psykiskt störda, jag förstår inte varför man i svensk film alltid ska skruva till karaktärerna så förbannat. Jaja måste ju erkänna att vissa effekter var bra men det väger inte upp det negativa.
ekneB (Anmäl)   22:38 3/11
Wow, är enormt tagen av den här filmen. Sluter kommer väl snabbt och plötsligt, men det är helt klart en av Sveriges absolut bästa filmer i min mening. Nånting som jag stör mig på i allmänhet med svensk film är att manus och utförande är så extremt teatraliskt och överartikulerad. Tycker dom har lyckats att komma ifrån detta bortsett från ett par roller. Wow, det var en häftig upplevelse
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den blomstertid nu kommer