Betyg idag: 1 283 Besökare idag: 6 025

Originaltitel: Den blomstertid nu kommer
Regissör:Victor Danell
Utgivningsår:2018

Om Den blomstertid nu kommer:

Sverige är under attack. Inte av stridsvagnar vid gränsen utan det handlar om it-system som mystiskt börjar släckas ned och faciliteter som plötsligt slås ut.

Titel: Skammen
Originaltitel: Skammen
Regissör: Ingmar Bergman
År: 1968
Skammen

Christoffer Nordenrot, Lisa Henni, Jesper Barkselius, Pia Halvorsen, Karin Bertling, Magnus Sundberg, Krister Kern, Lo Lexfors, Ulrika Bäckström, Niklas Jarneheim, Arvin Kananian, Håkan Ehn, Tarmo Sakari Hietala, Björn Andersson, Eleonor Leone

Christoffer Nordenrot, Victor Danell

Drama, Thriller

The Unthinkable

Sverige

Recension Den blomstertid nu kommer

- vakentimmar sätter betyg 3 och skriver:
Filmkollektivet Crazy Pictures är mest kända för sin kortfilmsserie på Youtube, Poesi för fiskar. Deras långsfilmsdebut finansierades till viss del av så kallad crowdfunding, via Kickstarter. Att den är gjord med små medel gör den samtidigt mer imponerande. Alla skådespelare i de bärande rollerna gör ett bra jobb och det är en väldigt snygg film, specialeffekterna är utmärkta och händelserna i filmen...

Recension av Den blomstertid nu kommer - Läs hela!

Diskussioner om Den blomstertid nu kommer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den blomstertid nu kommer (48 st)
robfox3000 (Anmäl)   29/12 2018
Sämsta filmen, jag blir bara irriterad av karaktärer och handlingen. Typisk svensk film, där huvudkaraktärer varken pratar eller kommunicerar med varandra. Ilskan av fler års tystnad samlas på så att agerar på idiotiskt likgiltigt sätt. Sån budget, så kass handling.
RustyFilm (Anmäl)   23/12 2018
Det här är en svensk aktion terror triller (konstigt bara det). Berättandet är tyvärr ofta osammanhängande. Man vill väl uttrycka den förvirring som uppstår i en attentatsituation men att göra det så att berättartekniken blir det stökiga är inte bra. Men bra är skådespelarinsatserna (genomgående), hela skådisassemblern är helt ny för mig, bara nya ansikten (härligt). Karaktärerna känns genomtänkta och trovärdiga. Mängder av action (sprängningar, bilkrascher osv.) ere. Några gånger känns effekterna ologiska och ej ”pålästa”. Ologiskt t.ex. när Västerbron sprängs (mycket snyggt) och reaktionerna uteblir (midsommar e viktigare). Helheten känns nyskapande men ändå genuint svensk. Erkännande till Victor Danell, Christoffer Nordenrot och den nya bekantskapen CrazyPictures. Ljud och ljudmix är mycket bra (Gustaf Spetz). Del av anledning till den höga poängen är nationalism, erkännes.
Sture Stenhög (Anmäl)   22/12 2018
Det är kul att man vågar sig på ett sådant här ambitiöst projekt i Sverige, då kan jag också ha visst överseende med att det blir lite pajigt på sina ställen, för det blir det onekligen. På det tekniska planet gör man det bra sett till förutsättningarna, men den begränsade budgeten gör sig ändå påmind ganska ofta. De lyckas heller aldrig riktigt strukturera upp det här, mycket antagligen för att man vill berätta lite mer än det finns plats för på två timmars speltid. Det verkar som att de blev tvungna att klippa ner filmen ganska rejält för att den inte skulle bli för lång, och det märks. Men om man inte har fått nog av den varan i regeringsbildningen, så är det underhållande att få se Sverige gå helt åt helvete, och jag gillar verkligen miljöerna i bergrummet, det känns som en underutnyttjad resurs i svensk film. Intressant dessutom med en psykologiskt skadad huvudperson, och jag gillar att hans farsa tilldelas lite mänsklighet trots att han på det stora hela är ganska mycket av ett svin. Svag trea
Christofer (Anmäl)   1/12 2018
Visst andas det Crazy Pictures alltid, men kanske inte med samma finess som man sett i vissa av deras andra produktioner. Kanske en aning bombastisk för sitt eget bästa också men det var ändå underhållande. Skådespeleriet var väl kanske inte på topp överlag och manuset hade vissa brister måste jag erkänna, så den fyra som jag först satt och funderade på att sätta får nog bli en trea istället när jag tänker efter.
Hypostas2 (Anmäl)   27/11 2018
Jag klarade inte av se klart den här filmen. Efter en uselt skriven och skådespelad melodramatisk upptakt så ballar det hela ur i Michael Bay-action med bilar som krockar och flyger till höger och vänster. Dessutom en sekvens som påminner om något hämtat från ett datorspel, där pappan får agera hjälte. Det känns lite grann som det är ett gäng omogna tonårsgrabbar som skrivit manuset. En riktig kalkonrulle. Pappan, sonen och politikermorsan är pinsamt dåliga i sina roller. Noll trovärdighet, men snygga effekter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den blomstertid nu kommer