Originaltitel: Den blomstertid nu kommer
Regissör:Victor Danell
Utgivningsår:2018

Om Den blomstertid nu kommer:

Sverige är under attack. Inte av stridsvagnar vid gränsen utan det handlar om it-system som mystiskt börjar släckas ned och faciliteter som plötsligt slås ut.

Titel: Skammen
Originaltitel: Skammen
Regissör: Ingmar Bergman
År: 1968
Skammen

Christoffer Nordenrot, Lisa Henni, Jesper Barkselius, Pia Halvorsen, Karin Bertling, Magnus Sundberg, Krister Kern, Lo Lexfors, Ulrika Bäckström, Niklas Jarneheim, Arvin Kananian, Håkan Ehn, Tarmo Sakari Hietala, Björn Andersson, Eleonor Leone

Christoffer Nordenrot, Victor Danell

Drama, Thriller

The Unthinkable

Sverige

Recension Den blomstertid nu kommer

- vakentimmar sätter betyg 3 och skriver:
Filmkollektivet Crazy Pictures är mest kända för sin kortfilmsserie på Youtube, Poesi för fiskar. Deras långsfilmsdebut finansierades till viss del av så kallad crowdfunding, via Kickstarter. Att den är gjord med små medel gör den samtidigt mer imponerande. Alla skådespelare i de bärande rollerna gör ett bra jobb och det är en väldigt snygg film, specialeffekterna är utmärkta och händelserna i filmen...

Recension av Den blomstertid nu kommer - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Den blomstertid nu kommer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den blomstertid nu kommer (52 st)
Adoniram (Anmäl)   15:08 11/3
Det känns som man försökt göra två filmer i en. Katastrofdelen är väl inte så tokig, men relationsskildringen blir rent pekoral. Sammantaget: bra försök, med inte så lyckat resultat.
Bozze80 (Anmäl)   23:21 9/3
Produktionsmässigt en solklar femma, riktigt snygga effekter och bra ljud/musik. Stora delar av handlingen är dessutom fantastisk, men så har vi även vissa delar som är usla, som t.ex. att många agerar så hjärndött. Hade man dessutom hållit sig till katastrofdelen så hade det varit ett mästerverk! Gillar verkligen också mystiken kring vissa saker.
EvilNed (Anmäl)   00:43 9/2
Jag ger filmen en fyra, men samtidigt erkänner jag att familjedramat var patetiskt. Däremot var spänningssekvenserna sinnessjukt bra. Jag kommer minnas de senare, och glömma relationerna.
abnormal (Anmäl)   18:04 28/1
Vansinne att så bra foto och musikläggning krossas av det mediokra skådespelet och det horribla manuset. Irrationella människor som dumstirrar sig genom hela filmen finns det redan alldeles för mycket av. En snygg film med potential störtdök och lämnade en mållös på ett dåligt sätt.
robfox3000 (Anmäl)   29/12 2018
Sämsta filmen, jag blir bara irriterad av karaktärer och handlingen. Typisk svensk film, där huvudkaraktärer varken pratar eller kommunicerar med varandra. Ilskan av fler års tystnad samlas på så att agerar på idiotiskt likgiltigt sätt. Sån budget, så kass handling.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den blomstertid nu kommer