Originaltitel: Den blomstertid nu kommer
Regissör:Victor Danell
Utgivningsår:2018

Om Den blomstertid nu kommer:

Sverige är under attack. Inte av stridsvagnar vid gränsen utan det handlar om it-system som mystiskt börjar släckas ned och faciliteter som plötsligt slås ut.

Christoffer Nordenrot, Jesper Barkselius, Lisa Henni, Pia Halvorsen, Magnus Sundberg, Krister Kern, Alexej Manvelov, Johan Wåhlin, Alan Adler, Liselott Lindeborg, Yngve Dahlberg, Håkan Ehn, Tarmo Sakari Hietala, Niklas Jarneheim, Arvin Kananian

Victor Danell, Christoffer Nordenrot

Drama, Thriller

The Unthinkable

Sverige
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Den blomstertid nu kommer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den blomstertid nu kommer (21 st)
Brinck (Anmäl)   12:04 14/7
Inleds med en för lång set-up med huvudpersonen, den tiden borde klarats av väsentligt mycket fortare. Mittenpartiet är dock mycket bra, där det är intressant att se ett Sverige under attack, även om jag hade velat se mer om hur befolkningen faktiskt agerar. På slutet blir dock alldeles för mycket pekoral och utdraget. Övriga saker som är konstigt: De som attackerar är helt fenomenala på det de gör, tills det handlar om att plocka upp ett vapen. Då kan de inte träffa något. De är värre än stormtroopers. Dessutom är det ett problem att huvudkaraktären inte är speciellt likeable. Han tar många konstiga beslut och är allmänt moody på ett ointressant sätt. Bra är fotot och specialeffekter, de håller toppkvalitet. Hade man gått en runda till i manusrummet, och kortat ner filmen med 45 minuter, då hade det kunnat bli en fantastisk film. Nu är den medioker.
Masjävel (Anmäl)   23:22 13/7
Hahaha, vad var det här?! De finfina actionscenerna verkade ha dränerat hela budgeten, medan det hade behövts bättre manus, klippning, skådespelare och regi. Aldrig sett en film med så många ologiska beslut och opassande familjegräl.
amam (Anmäl)   23:43 5/7
Stark trea. Intressant att det kommer ut en svensk beredskapsfilm i samma veva som regeringen skickar ut informationsbroschyrer om samma ämne till alla hushåll i landet. Annars är det en välgjord film som tyvärr har några svagare bitar som hindrar betyget från att gå upp till en fyra. Men helt klart sevärd.
nodon (Anmäl)   22:54 5/7
På många sätt fantastisk film som tyvärr tyvärr tyvärr förstörs av plot trooper och meningslösa plot-bitar som stjälper istället för att hjälper en otroligt spännande historia. Vissa stunder sitter man på nålar och filmen är magiskt bra. Andra stunder försvinner magin och man skruvar på sig av frustration.. Synd för jag är ett mkt stort fan av Crazy pictures.
DYV (Anmäl)   00:19 5/7
Den är spretig i sin genre börjar som en relationsdrama och övergår till thriller och bitvis action. Första 45 min är en lång transportsträcka, där framåtrörelsen är väldigt frånvarande. Att ens ge sig på att skildra en ensamvargs uppväxt med ett 30-45 min långt anslag är snudd på galet i sin långfilmsdebut. Det är i interaktionen men andra karaktärer som huvudkaraktären formas, och den lilla interaktionen som sker är tyvärr ganska kantig och klicheartad. Karaktärerna lämnar mig i princip helt oberörda. Ganska snyggt foto men känns inte som den matchar handcamens skakiga uttryck som påfallande ofta används och musik känns inte heller hundra hur den matcher fotot. Slutsatsen är att det känns lite som en häxblandning lite av det här lite av det där, så får vi något nytt och spännande kanske eller snarare som brukligt i detta fall, vad var det här?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den blomstertid nu kommer