Den där Mary

Originaltitel: There's Something About Mary
Regissör:Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Utgivningsår:1998

Om Den där Mary:

Ted Stroehmann är en helt vanlig kille som inte kan glömma sin gamla skolkärlek, den vackra och godhjärtade Mary Jensen. Trots att han inte sett henne sedan hon flyttade till Florida tillsammans med sin familj för många år sedan kan han inte sluta att tänka på henne och undra hur hans liv sett ut om de hållit ihop. I hopp om att få frid i sinnet anlitar han därför en privatdetektiv vid namn Pat Healy för att leta reda på henne. Hans planer går dock åt skogen när Pat också förälskar sig i Mary...
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Love Stinks
Regissör: Jeff Franklin
Genre: Komedi
Love Stinks

Cameron Diaz, Matt Dillon, Ben Stiller, Chris Elliott, Keith David, Lee Evans, Lin Shaye, W Earl Brown, Jeffrey Tambor, Markie Post, Sarah Silverman, Richard Tyson, Richard Jenkins, Harland Williams, Brett Favre

Bobby Farrelly, Ed Decter, Peter Farrelly, John J Strauss

Komedi, Romantik

Den där Mary och mycket mer

Recension Den där Mary

- poesia sätter betyg 2 och skriver:
Töntige Ted fastnar med sina ömtåligare delar i blixtlåset på sina byxor och har därmed förstört kvällen då han skulle få gå på skolbalen med populära Mary. Några år senare har han fortfarande inte slutat tänka på Mary. Han är fortfarande kär och vill hitta henne igen. Ted anlitar en privatdetektiv som letar rätt på Mary, men som istället för att rapportera om Mary till Ted försöker han själv...

Recension av Den där Mary - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Komedi Top 50, Romantik Top 50, Startpaket 2
Diskussioner om Den där Mary  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den där Mary (645 st)
Jogze (Anmäl)   22:24 25/1
Skrattar två gånger av ren chock. Annars är filmen ett hopkok av överdriven och sexistisk humor.
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Jag bara älskar den här filmen. Den här filmen blev inte bara en klassiker utan också nostalgi! Så frågan blir? Vad är skillnaden mellan nostalgi och en klassiker? När blir nostalgin en klassiker?
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Jag är svag för amerikanska komedier och Den där Mary var bland de första filmerna jag såg som fick mig att gilla genren. Ett måste om man ska kolla komedier!
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Väldigt bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare och mycket bra musik. Den förlängda versionen är mycket bättre än bioversionen.
wasteoftime (Anmäl)   8/10 2016
Helt klart en av bröderna Farrellys bästa filmer, men det räcker inte överdrivet långt alltså.Några småskratt här och där. Ibland när jag ser film som jag en gång i tiden skrattade mycket åt brukar jag reflektera över om jag har blivit tråkigare, eller om filmerna inte var så roliga? Eller en kombination? Givetvis är det väl många faktorer som spelar in. Men ja, det räcker liksom inte längre än till en stark etta allt som oftast. Likaså i det här fallet, 0,0 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den där Mary