Den första kärleken

Originaltitel: Flirting
Regissör:John Duigan
Utgivningsår:1991

Om Den första kärleken:

Danny är klen och gänglig. Han stammar och är djupt fascinerad av existentialism. Kort sagt, han passar inte in på sin rugby-orienterade pojkskola. Men snart lär han känna och faller för den intellektuella Thandiwe, som är en afrikansk student utstött av den kyliga inne-klicken på en näraliggande flickskola. Frågan är om Dannys och Thandiwes romans kan övervinna alla hinder.

Titel: Snacka går ju...
Titel: Sanningen om Långt ner i halsen
Originaltitel: Inside Deep Throat
Regissör: Fenton Bailey, Randy Barbato
År: 2005
Sanningen om Långt ner i halsen

Noah Taylor, Thandie Newton, Nicole Kidman, Naomi Watts, Josh Picker, Kiri Paramore, Jeff Truman, Marshall Napier, Kym Wilson, Maggie Blinco, Jane Harders

John Duigan

Drama, Romantik

Australien
Diskussioner om Den första kärleken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den första kärleken (19 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   29/12 2012
Trevlig film. I grunden är det förvisso en ganska banal rulle, men det finns ändå några scener med lite mer tyngd, och det får filmen att höja sig lite över mängden. Men mest gillar jag det här eftersom jag verkligen gillar de båda huvudkaraktärerna, bägge två utstrålar en fin blandning av cynism och intellektuell snobbism, och Taylor och framför allt Newton klarar sig riktigt bra i rollerna. Lite kul med Kidman och Watts i tidiga roller också, men ingen utav dem gör egentligen nåt större avtryck. Stabil trea
Elloschka (Anmäl)   24/9 2012
Ger nu en fyra men det kommer kanske sänkas när jag låtit filmen sjunka in. Såg den Igår och tyckte att den var överraskande mysig och smart. Absolut sevärd.
Brouhaha (Anmäl)   12/4 2011
Rätt charmig men inte vidare intelligent, även om den ska handla om ett par skarpa ungar. Givetvis kul att se Newton och Watts i tidiga roller. Hade tänkt säga det samma om Kidman innan jag upptäckte att hon redan gjort film i 10 år. ^^
answai (Anmäl)   14/10 2009
Har egentligen satt för högt betyg, men jag gillade den en gång - och varför inte lyssna på ett tidigare själv.
Kosmoskorven (Anmäl)   7/10 2007
Att en så ointressant film kan bli så intressant, förtjänar en trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den första kärleken