Den galna professorn 2 - Klumps

Originaltitel: Nutty Professor II: The Klumps
Regissör:Peter Segal
Utgivningsår:2000

Om Den galna professorn 2 - Klumps:

Hemma hos familjen Klump står glädjen högt i tak. Den blyge professor Sherman Klump ska gifta sig med sin söta Denise. Man skulle kunna tro att ingenting kunde hota familjelyckan om det inte var för Sherman Klumps alter ego Buddy Love. Sherman har inte helt lyckats få Mr Love ur kroppen och Buddy ger inte upp utan kamp...

Titel: Mr Magoo
Regissör: George Huang
År: 1997
Genre: Komedi
Räddningen

Eddie Murphy, Janet Jackson, Larry Miller, John Ales, Richard Gant, Anna Maria Horsford, Melinda McGraw, Jamal Mixon, Chris Elliott, Nikki Cox, Wanda Sykes, Earl Boen, Sylvester Jenkins, Freda Payne

Barry W Blaustein, David Sheffield, Paul Weitz, Chris Weitz

Komedi, Romantik

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Den galna professorn 2 - Klumps  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den galna professorn 2 - Klumps (136 st)
Rai (Anmäl)   22/12 2017
Jösses, det här duger inte alls!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/10 2016
Första Galna professorn-filmen är en av Murphys bästa och det är en tokrolig film. Denna rulle är tyvärr långtifrån lika bra och rolig som första filmen. Faktum är att den bara är seg och tråkig och humorn är nästintill obefintlig.
Tatty (Anmäl)   2/4 2016
Rolig och bra film med Eddie Murphy som passar professorn så bra. Älskar honom som professor. Får mig skratta.
Krille80 (Anmäl)   29/10 2014
En hel film endast gjord för att Eddie Murphy ska få visa hur duktig han är på att spela udda och galna figurer. Inte speciellt bra film men man måste ge lite beröm till Eddie Murphy för det kräver viss skicklighet att spela all de rollerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den galna professorn 2 - Klumps