Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen

Regissör:Steve Oedekerk
Utgivningsår:1995
Antal betyg:19144 betyg

Om Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen:

Djurdetektiven Ace Ventura försöker avvärja ett krig mellan två stammar i Afrika genom att återbörda en kidnappad, helig fladdermus. Till råga på allt avskyr Ace Ventura fladdermöss.

Titel: Den galopperande detektiven
Regissör: Peter Farrelly
År: 1994
Genre: Komedi, Äventyr, Roadmovie
Dum & dummare
Titel: Hot Shots! Höjdarna!
Originaltitel: Hot Shots!
Regissör: Jim Abrahams
År: 1991
Genre: Komedi, Action, Romantik, Krig
Hot Shots! Höjdarna!
Titel: Ace Ventura: Detektiven Junior
Originaltitel: Ace Ventura: Pet Detective Jr.
Regissör: David M Evans
Regissör: Jim Abrahams
År: 1993
Genre: Komedi, Action, Krig
Hot Shots! 2

Jim Carrey, Ian McNeice, Simon Callow, Maynard Eziashi, Bob Gunton, Sophie Okonedo, Tommy Davidson, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Danny Daniels, Sam Motoana Phillips, Damon Standifer, Andrew Steel, Bruce Spence, Tom Grunke

Steve Oedekerk

Komedi

Ace Ventura 2, Den galopperande detektiven rider igen

Diskussioner om Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen (573 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   18/12 2018
Jag tycker nog att den här håller ungefär samma klass som sin föregångare, men mitt omdöme blir ändå i princip det motsatta. Jim Carrey är roligare den här gången, kanske för att han är svinigare i denna, men filmen runtomkring honom är sämre. Det känns som att den här filmen mer är designad för att skapa så många situationer som möjligt där Carrey bara kan flippa, och han är ju inte sen med att ta tillvara på det. Allt fungerar sannerligen inte, men tillräckligt mycket för att det ändå på det stora hela ska bli kul. Det blir en svag trea till den här också
karlmats (Anmäl)   21/10 2018
Ace Ventura är en av många klassiska karaktärer som Jim Carrey gjorde på 90-talet och mina minnen från den tiden är att det kanske t.o.m. var hans roligaste. Omtitten av första filmen för drygt fem år sedan förstärkte den bilden. Den här uppföljaren var det 11 år sen jag såg senast och den håller inte riktigt lika bra idag. Carrey går verkligen all in på att flippa så mycket som möjligt och det blir ibland lite för mycket även om många grejer funkar också. Framför allt är ju Ventura själv ganska mycket av en douchebag i de allra flesta sammanhang. Men även om det är lite för mycket ibland så går det inte att komma ifrån att topparna är väldigt höga, och i en komedi är det ju viktigare att ha toppar än att undvika dalar så jag kan inte vara alltför kritisk. Miljöerna är fina också även om jag är tveksam till att man var på plats i Afrika och spelade in det här. Gillar man inte trams bör man dock hålla sig långt borta. Den gamla 4an håller inte, men 3an måste ändå sättas utan alltför stora problem.
Rai (Anmäl)   22/11 2017
Jim Carrey är så jäkla jobbig att man tröttnar på honom snabbt.....
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Tramsig
dudson (Anmäl)   20/8 2016
Helt underbart rolig flippad komedi. Carey är humor kung!😂
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen