Den inre fienden

Originaltitel: The Enemy Within
Regissör:Jonathan Darby
Utgivningsår:1994

Om Den inre fienden:

Överste Casey upptäcker att general Lloyd har planer på att använda sig av falska militärövningar för att störta president Foster från sitt ämbete.

Forest Whitaker, Jason Robards, Sam Waterston, Dana Delany, Isabel Glasser, Lawrence Pressman, Josef Sommer

Rod Serling, Darryl Ponicsan, Ronald Bass

Thriller

Diskussioner om Den inre fienden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den inre fienden (9 st)
Bumbi78 (Anmäl)   01:37 21/10
Withaker känns trovärdig, men produktionen lider av allt som en "spännande" film inte ska innehålla. Tråkigt blir det då ämnet redan på 90-talet kändes lite uttjatat.
Harford (Anmäl)   22/10 2014
Mycket intressant och tänkvärd film full med bra skådespelare: Forrest Withaker, Sam Waterson, Dana Delaney, Jason Robards och George Dzundza. Ett lysande screenplay av geniet Rod Serling, en av amerikansk underhållnings stora begåvningar. En film som är ännu mer aktuell idag än när den gjordes.
origC-J (Anmäl)   20/10 2008
Typisk dussinfilm, även om det finns en del bra skådisar instoppade. Egentligen en nyinspelning av Frankenheimers minor classic "7 dagar i maj". Se den istället.
jonbo (Anmäl)   3/1 2008
Filmen får inte upp fart förrän det är för sent.
obbeman (Anmäl)   5/2 2006
Intressant story men för tråkigt upplagd och långsam. Forest Whitaker är däremot som vanligt mkt duktig skådis.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den inre fienden